آفتاب

دیدار ظریف با وزیرخارجه مصر در مورد مسائل منطقه‌ای بود

دیدار ظریف با وزیرخارجه مصر در مورد مسائل منطقه‌ای بود

سخنگوی وزارت خارجه گفت: دیدار ظریف با وزیر امور خارجه مصر در خصوص مسائل منطقه‌ای بوده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بهرام قاسمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهدا و جانبازان جنگ را گرامی داشت و گفت: امیدواریم تلاش آنها سرمایه‌ای برای کشور باشند.

وی درباره دیدار وزرای خارجه ایران و کانادا در نیویورک گفت: در ماه‌های گذشته در سطح کارشناسی در کشور ثالث با کانادا دیدار داشتیم که در نهایت در حاشیه مجمع عمومی وزرا با یکدیگر دیدار کردند و مجددا هیات‌ها به مذاکرات کارشناسی ادامه می‌دهند. اگر بر مشکلات سیاسی و حقوقی فائق شویم می‌توانیم شاهد یک تحول در روابط باشیم.

قاسمی تاکید کرد: با توجه به حضور چند صد هزار ایرانی فرهیخته در کانادا بودن بخش کنسولی در این کشور مهم است و البته با توجه به جایگاه ایران در منطقه داشتن سفارت برای کانادا مهم است. ولی باید منتظر نتایج هیات‌های کارشناسی بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه با توجه به دیدار آقای ظریف با همتای مصری خود، آیا وزرای امور خارجه دو کشور تصمیمی بر ارتقای مناسبات گرفته‌اند، گفت: این دیدار در خصوص مسائل منطقه‌ای بوده است. اما این دیدار می‌تواند بر پایه دیدارها و گفت‌وگوهای بیشتر باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به واکنش عربستان به این دیدار گفت: آنها تلاش بسیاری برای تخریب روابط داشته‌اند. این مساله هم غیرطبیعی نیست.

ادامه دارد...

کد N1447957

وبگردی