آفتاب

برای اولین بار آمریکا با فیلیپین رزمایش برگزار می‌کند

برای اولین بار آمریکا با فیلیپین رزمایش برگزار می‌کند

ایسنا نوشت: با وجود اظهارنظرهای شدیدالحن رئیس جمهوری فیلیپین علیه همتای آمریکایی‌اش و دستور خروج نیروهای آمریکایی از این کشور آسیایی، ارتش فیلیپین قرار است نخستین رزمایش‌های نظامی خود با نیروهای آمریکایی را برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، این رزمایش قرار است در بازه زمانی چهارم تا دوازدهم اکتبر سال جاری میلادی(13 تا 21 مهر) در دو جزیره "لوزون" و" پالاوان" در فیلیپین برگزار شود که درنزدیکی جزایر مورد مناقشه "اسپارتلی" در دریای چین جنوبی واقع شده است.

به گفته سفارت آمریکا در مانیل، از نیروهای آمریکایی برای حضور در سی و سومین رزمایش آبی - خاکی فیلیپین دعوت به عمل آمده است و نیروهای نظامی دو کشور در این رزمایش حضور خواهند داشت.

جان جانسن، فرمانده یگان سوم نیروی تفنگداران ویژه دریایی آمریکا گفت: فرصت آموزش و بهبود ظرفیت‌های مشترک میان نیروهای مسلح دو کشور در این رزمایش فراهم خواهد آمد و سربازان آمریکایی و فیلیپینی به آموزش‌های مشترک در این رزمایش می‌پردازند. در مجموع 1400 سرباز آمریکایی در اوکیناوای ژاپن و 500 سرباز فیلیپینی در این رزمایش آبی- خاکی حضور خواهند داشت.

این رزمایش در حالی برگزار می‌شود که رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین در اظهارنظرهای اوایل سپتامبر خود باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را "حرام زاده" خوانده و به وی درباره اظهارنظرهایش در خصوص سوابق حقوق بشری در مبارزه با جرایم سازمان یافته و قاچاقچیان مواد مخدر هشدار داد؛ اقداماتی که از سوی آمریکا و برخی از نهادهای جامعه بین الملل به خاطر کشته شدن 3000 تن در فیلیپین مورد انتقاد قرار گرفته است.

این در حالی است که دوترته در اظهارنظرهای بعدی خود توهین به اوباما را رد کرده است.

52311

کد N1447895

وبگردی