آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

غفلت نظام تعلیم و تربیت در آموزش زبان های خارجی

غفلت نظام تعلیم و تربیت در آموزش زبان های خارجی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آموزش و پرورش باید پیش از این بسترسازی های آموزش زبان های خارجی مختلف را انجام می داد، این یکی از غفلت هایی است که در نظام تعلیم و تربیت کشور رخ داده است.

محمدرضا مخبر دزفولی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تدریس زبان های مختلف در نظام تعلیم و تربیت، افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این است تا انحصار زبان های خارجی از یک زبان برداشته شود.

وی گفت: ما قبول نداریم تنها یک زبان پس از زبان ملی خودمان در آموزش و پرورش تدریس شود، دوستان ما در آموزش و پرورش نیز این موضوع را قبول دارند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: باید برای ارایه زبان های مختلف در وزارت آموزش و پرورش زیرساخت هایی فراهم و بسترسازی هایی را انجام گیرد.

وی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش باید امکاناتی را فراهم کند که شخص دانش آموز خود  زبان هایی که علاقه دارد را انتخاب کنند.

مخبر د با بیان اینکه بگوییم دانش آموزان متقاضی زبان های دیگر نیستند کفایت نمی کند گفت: باید شناخت بهتر و آگاهی بخشی مناسب انجام شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: باید فرصت های آینده شغلی زبان های مختلف را به دانش آموزان بگوییم.

مخبر دزفولی گفت: آموزش و پرورش باید پیش از این بسترسازی ها را انجام می داد، این یکی از غفلت هایی است که در نظام تعلیم و تربیت کشور رخ داده است.

وی تاکید کرد: با حضور رئیس جمهوری در شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره این موضوع بحث مفصلی انجام شد و نکات اساسی به آموزش و پرورش ابلاغ شده است تا بتواند این تنوع زبان را محقق کند.

کد N1447814

وبگردی