آفتاب
اسطوره رمی ها تمام شدنی نیست؛

رکورد «فرانچسکو توتی» با ۲۵۰ گل زده/ رکوردشکنی در ۴۰ سالگی

رکورد «فرانچسکو توتی» با ۲۵۰ گل زده/ رکوردشکنی در ۴۰ سالگی

اسطوره باشگاه رم با گلی که در دیدار مقابل تورینو به ثمر رساند، دومین گلزن برتر تاریخ سری آ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در دیدار روز یکشنبه تیم های تورینو و رم در چارچوب هفته ششم رقابتهای سری آ ایتالیا که به پیروزی سه بر یک تورینو انجامید، «فرانچسکو توتی» کاپیتان «جالوروسی» موفق شد تا دو روز قبل از تولد ۴۰ سالگی اش به رکورد ۲۵۰ گل زده با پیراهن این تیم دست یابد.

«توتی» که در بین دو نیمه بازی به جای «دانیل ده روسی» به میدان آمد، ده دقیقه بعد از حضورش موفق شد تا از روی نقطه پنالتی دروازه «جو هارت» را باز کند.

سال ۱۹۹۲ در حالیکه «توتی» ۱۶ ساله بود، اولین بازی خود را برای رم انجام داد و تمام دوران فوتبال حرفه ای اش را در همین تیم گذراند تا اکنون بعد از ۲۵ فصل حضورش در سری آ ۶۰۵ بار پیراهن تیم پایتخت را به تن کرده باشد.

«سیلویو پیولا» مهاجم افسانه ای ایتالیا، با ۲۷۴ گلی که طی سالهای ۱۹۲۹ تا ۱۹۵۴ در سری آ به ثمر رسانده است، بالاتر از «توتی» قرار دارد و از آنجاییکه قرارداد «توتی» در پایان فصل به اتمام می رسد به نظر نمی رسد بتواند به رکورد او برسد؛ هرچند نباید فراموش کرد که وی در ۱۱ بازی اخیرش در لیگ، شش گل به ثمر رسانده است و چندین پاس گل داده است که برای بازیکنی در آستانه ۴۰ سالگی، آماری خوب به شمار می رود.

کد N1447595

وبگردی