آفتاب
معاون سیاسی وزیر کشور:

حضور احزاب و تشکل ها در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها پررنگ تر خواهد بود

حضور احزاب و تشکل ها در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها پررنگ تر خواهد بود

بجنورد- ایرنا - قائم مقام وزیر و معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به مشارکت مناسب احزاب و تشکل ها در انتخابات مجلس دهم، گفت: فعالیت و حضور احزاب در انتخابات آینده پررنگ تر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی روز یکشنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی با محوریت آیین تکریم و معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود:معاون سیاسی، امنیتی استاندار علاوه بر تعامل با ارگان های انتظامی، نظامی، امنیتی و قضایی نقش مهمی در ارائه تصمیمات در جهت برقراری امنیت پایدار در استان دارد.
وی خاطرنشان کرد: نوع ارتباط، تعامل و تصمیمات معاون سیاسی،امنیتی و انتظامی استاندار به عنوان بازوی فکری و مشورتی برای استاندار می تواند در راستای اتخاذ تدابیر و تصمیم گیری ها مطلوب و سرنوشت ساز موثر باشد.
مقیمی برقراری امنیت لازم در شهرهای کوچک و مرزها را حاصل کار امنیتی مناسب و اقدامات خوب تعاملی بسیج، سپاه، ارتش و نیروهای وزارت اطلاعات و حضور موثر مردم دانست و گفت: با وجود اینکه دشمنان انقلاب اسلامی با راهکارهای مختلف مترصد ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند، اما هوشیاری نیروهای ما موجب شده که آن ها به اهداف استکباری دست نیابند.
معاون سیاسی وزارت کشور وجود مشکلات اجتماعی را یکی از آسیب های مهم دانست و با تاکید بر استفاده تمام از ظرفیت ها برای جلوگیری از بروز چالش و آسیب ها، افزود: حوزه اجتماعی در این معاونت وظیفه سنگینی در کاهش آسیب های اجتماعی مانند طلاق،اعتیاد و حاشیه نشینی دارد که باید فعالیت های اثربخش و تاثیرگذار را با همکاری دستگاه ها انجام دهد تا به حد مطلوب ارتقا یابد.
به گفته وی دانشگاه ها و آموزش و پرورش نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارند که باید از همه امکانات برای این مورد استفاده شود.
قائم مقام وزیر کشور نشاط سیاسی در جامعه را یکی از فعالیت های مهم جایگاه معاون سیاسی،اجتماعی دانست و اظهار کرد: فعالیت گسترده احزاب و گروه ها در جامعه نشاط سیاسی را به وجود می آورد که از این رو می توان گفت افزایش 120 درصدی داوطلبین انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی ناشی از همین فعالیت ها است.
مقیمی در ادامه با تقدیر از فعالیت ها و اقدام های خوب انجام شده معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی بر پیگیری روند مصوبات گذشته و طرح های نیمه تمام توسط معاونت جدید تاکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم در این آیین دوران هشت سال دفاع مقدس را نمایشگاهی از ایثارگری و جان فشانی رزمندگان و شهدا دانست و گفت: دستاوردهایی که اکنون در انقلاب اسلامی شاهد هستیم، نتیجه تثبیت انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس است.
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه باید با گفتمان،رفتار و تکریم ارباب رجوع و تسریع در امور مردم آن ها را نسبت به دستاوردهای انقلاب دلگرم کنیم،افزود: شهدا و رزمندگان انقلاب اسلامی با خلق بهترین صحنه ها و با گذشتن از جان و مال خود این انقلاب را ثبت و تضمین کردند.
محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی در ادامه این جلسه با اشاره به اخذ توافق نهایی سرمایه گذاری خارجی در بخش تولید انرژی به ارزش 75 میلیون یورو در دو شهرستان استان، اظهار کرد: این قرارداد در اواخر شهریور نهایی شده که امیدواریم زمینه ایجاد اشتغال جدید برای نیروهای بومی فراهم شود.
وی با بیان اینکه از سازمان برنامه و بودجه و کلیه دستگاه های استان انتظار می رود در جذب سهمیه بیش تر اعتبارات ملی برای ارگان خود تلاش بیشتری انجام دهند، افزود: در حال حاضر در استان 374 طرح کارگاهی و نیمه تمام وجود دارد که از این تعداد 153 طرح یا انصراف داشته و یا در کمیته بررسی اولیه رد شده است.
به گفته وی 221 طرح مورد تایید در کارگروه رفع موانع تولید استان قرار گرفته که از این تعداد 176 طرح به شعب برای دریافت تسهیلات معرفی شده است.
محمدرضا صالحی با گلایه از تاخیر در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی برای طرح های مصوب، گفت: تاکنون از تعداد طرح های مصوب فقط 28 مورد موفق به دریافت وام شده است که انتظار می رود در روند ارائه تسهیلات به این واحدها شعب بانک ها روند کار را تسریع کنند تا شاهد تغییرات مثبت در زمینه اشتغال استان باشیم.
در ادامه این جلسه و با تقدیر از زحمات محمدرحیم نوروزیان، آقای محمد تقی ایرانی به عنوان معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی معارفه شد.
محمدتقی ایرانی پیش از این معاون استاندار و فرماندار ویژه کرج، بجنورد و تاکستان بوده است.
7184/1744 /1596
انتشاردهنده : نقی یان
کد N1447488

وبگردی