آفتاب

تشکیل رینگ دفاعی در خلیج فارس/ نیروی دریایی سپاه، آمریکا را در خلیج‌فارس به زانو درآورد

تشکیل رینگ دفاعی در خلیج فارس/ نیروی دریایی سپاه، آمریکا را در خلیج‌فارس به زانو درآورد

مهر نوشت: فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: دریادلان نیروی دریایی سپاه، آمریکا را در خلیج‌فارس به زانو درآورده است.

سردار علی رزمجو ظهر یکشنبه در همایش پیشکسوتان عرصه جهاد و دفاع مقدس در بوشهر اظهار داشت: نیروی دریایی سپاه دارای توانمندی بالایی در خلیج فارس است و امنیت موجود مرهون تلاش دلوارمردان ایران در این صحنه است.

وی با اشاره به توانمندی ایران هم از نظر نیروی انسانی و هم در ابعاد تجهیزات نظامی، خاطرنشان کرد: انواع سامانه‌ها و تجهیزات در سواحل و جزایر خلیج فارس مستقر شده است و این موضوع عرصه را برای آمریکایی‌ها تنگ کرده است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با اشاره به اقتدار نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس، تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه با اقتدار از تنگه هرمز تا دهانه اروند حضور دارد که توان بازدارندگی بالایی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به دستگیری نظامیان آمریکایی در خلیج فارس در دیماه سال گذشته، افزود: عملیات دستگیری این تفنگداران بیانگر آمادگی بالای جان‌برکفان نیروی دریایی است.

سردار رزمجو با بیان اینکه یک زنجیر و رینگ دفاعی شکست‌ناپذیر در مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایجاد شده است، افزود: تثبیت اقتدار جمهوری اسلامی ایران و تبیین حقوق بشر از مهمترین اهداف دستگیری تفنگداران آمریکایی بود.

وی با اشاره به تصاحب هزاران صفحه کاغذ اطلاعات قیمتی از تفنگداران آمریکایی، بیان کرد: آمریکایی‌ها تلاش بسیار زیادی داشتند که تخلفی از ایران در این موضوع پیدا کنند و بتوانند از ما شکایت کنند ولی نتوانستند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی و عملیاتی نیروی دریایی سپاه بر آب‌راه خلیج فارس، اضافه کرد: حرکات دشمن رصد می‌شود و دریادلان نیروی دریایی سپاه آمریکا را در خلیج‌فارس به زانو درآورده است.

وی همچنین به دلوارمردی‌های رزمندگان استان بوشهر در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: حماسه های متعددی از سوی رزمندگان استان بوشهر در زمین، هوا و دریا طی دوران دفاع مقدس خلق شد.

29214

کد N1447446

وبگردی