آفتاب
رئیس شورای جهانی صنایع دستی:

صنایع دستی نقشی مهم در روابط بین الملل و درک مشترک ملت ها دارد

صنایع دستی نقشی مهم در روابط بین الملل و درک مشترک ملت ها دارد

اصفهان - ایرنا - رئیس شورای جهانی صنایع دستی گفت: این صنعت به تنهایی نقشی بسیار مهم در روابط بین الملل، درک مشترک ملتها و تقویت همکاری های فرهنگی و اقتصادی جوامع دارد .

به گزارش ایرنا ' وانگ شاین ' روز یکشنبه طی سخنانی در هجدهمین نشست شورای جهانی صنایع دستی در اصفهان افزود: با توجه به نقش و جایگاه فرهنگی ،اقتصای و اجتماعی این صنعت، به روز رسانی و ایجاد یک رقابت سالم منطقه ای و جهانی برای پیشرفت و ارتقای صنایع دستی بسیار مهم است.
رئیس شورای جهانی صنایع دستی، برگزاری هجدهمین نشست شورای جهانی صنایع دستی را در فضای جذاب و سرشار از جلوه های فرهنگی و تاریخی اصفهان، نقطه عطفی برای این شورا و پیشرفت آن دانست .
' وانگ شاین ' اضافه کرد: اصفهان نمادی از تاریخ فرهنگی جهان است که بیش از یکهزار سال به عنوان رکن جاده ابریشم در داد و ستد کالاهای تجاری شرق و غرب جهان و انتقال فرهنگ ها و تمدن سازی منطقه و جهان نقش آفرینی کرده است.
رئیس شورای جهانی صنایع دستی ادامه داد: امروز در شهر تاریخی و فرهنگی اصفهان دور هم جمع شده ایم تا درباره آینده صنایع دستی به عنوان یک صنعت بسیار متبلور تبادل نظر کنیم.
وانگ شاین همچنین با اشاره فعالیت چین به عنوان رئیس دوره ای شورای جهانی صنایع دستی در چهار سال گذشته، گفت: در چین، 2 سازمان ' صنایع دستی و هنرهای ملی چین ' و ' اتحادیه صنایع دستی و هنرهای چین ' متصدی امور صنایع دستی است.
وی بااشاره به انتخاب ریاست دوره ای شورای صنایع دستی جهان در این نشست، از اعضای شورا خواست در انتخاب ریاست جدید، متعهدانه و مسئولانه عمل کنند.
نشست بین المللی شورای جهانی صنایع دستی صبح یکشنبه با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان و رئیسان جهانی صنایع دستی در اصفهان گشایش یافت.
در این همایش حدود 200 نفر از شخصیت های بین المللی از 90 کشور حضور دارند.
همچنین در حاشیه برگزاری این اجلاس 10 نشان دست خلاق به 10 هنرمند صنایع دستی اهدا می شود.
برگزاری نمایشگاه بزرگ صنایع دستی با عنوان 'سیمرغ' در فضای کاخ چهلستون، همایش ' تکنولوژی های نوین و آینده صنایع دستی' و کارگاه تخصصی بررسی تجارب کشورهای مختلف در حوزه رنگرزی با حضور کارشناسان خارجی از دیگر برنامه های این اجلاس چهار روزه است.
شورای جهانی صنایع دستی یکی از سازمان های زیر مجموعه یونسکو است و ایران حدود 50 سال است در آن عضویت دارد.
6994/7150 / 1339 / خبرنگار: آرزو فلاح** نگارنده: علی نعمانی * انتشار: محمد سلطانمرادی
کد N1447392

وبگردی