آفتاب
نامور مطلق :

نشست جهانی صنایع دستی سبب تحول هنرهای دستی در کشور می شود

نشست جهانی صنایع دستی سبب تحول هنرهای دستی در کشور می شود

اصفهان - ایرنا - معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: نشست جهانی صنایع دستی که در سایه برجام در اصفهان حال برگزاری است، رخدادی مهم است که هنرهای دستی کشور را وارد دوره ای تازه از تحول می کند.
به گزارش ایرنا، بهمن نامور مطلق، یکشنبه در آیین گشایش اجلاس جهانی شورای صنایع دستی در اصفهان افزود: حضور هنرمندان سراسر دنیا چشم انداز امیدوار کننده ای برای هنرمندان صنایع دستی و بهبود وضعیت این هنر صنعت ترسیم می کند.
وی اضافه کرد: انسان بحران زده امروز نیازمند تجدید نظر در منش خویش و برون رفت از مخاطرات روز است لذا توجه به گفتمان های معنویت، انسانیت و تجدید نظر در الگوهای تولید و مصرف و سبک زندگی در این دوره یک ضرورت است .
نامور مطلق، نشست جهانی شورای صنایع دستی را فرصتی مغتنم و مجالی کم نظیر برای گفتگو، صلح، همبستگی، احترام به یکدیگر، توجه به صنایع سبز، رویکرد به توسعه پایدار، توسعه جوامع محلی و فقر زدایی عنوان کرد.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: شورای جهانی صنایع دستی بیش از هر زمان، مسئولیتی مهم را بر عهده دارد که از جمله آن می توان به طراحی آینده بهتر برای میلیون ها هنرمند سراسر دنیا و ایجاد رقابتی سازنده در بازار صنایع دستی جهان اشاره کرد .
نشست بین المللی شورای جهانی صنایع دستی صبح یکشنبه با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیسان جهانی صنایع دستی در اصفهان گشایش یافت.
در این همایش حدود 200 نفر از شخصیت های بین المللی از 90 کشور حضور دارند.
همچنین در حاشیه برگزاری این اجلاس 10 نشان دست خلاق به 10 هنرمند صنایع دستی اهدا می شود.
برگزاری نمایشگاه بزرگ صنایع دستی با عنوان 'سیمرغ' در فضای کاخ چهلستون، همایش ' تکنولوژی های نوین و آینده صنایع دستی' و کارگاه تخصصی بررسی تجارب کشورهای مختلف در حوزه رنگرزی با حضور کارشناسان خارجی از دیگر برنامه های این اجلاس چهار روزه است.
شورای جهانی صنایع دستی یکی از سازمان های زیر مجموعه یونسکو است که ایران حدود 50 سال است در آن عضویت دارد.
6994/7150 **خبرنگار: آرزو فلاح - نگارنده :علی نعمانی ** انتشار: محمد سلطانمرادی
کد N1447241

وبگردی