آفتاب

هویت و علت فوت جسد پیدا شده در دریاچه گهر مشخص شد

هویت و علت فوت جسد پیدا شده در دریاچه گهر مشخص شد

ایلنا: مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان با اشاره به انجام معاینات و بررسی های پزشکی قانونی لرستان در مورد جسد پیدا شده در دریاچه گهر گفت: به علت عدم فساد نعشی در جسد پیدا شده در دریاچه گهر دورود به سرعت هویت و علت فوت جسد مشخص شد.

به گزارش ایلنا از اداره کل پزشکی قانونی استان لرستان، دکتر حمیدرضا نظیفی تاکید کرد: به خاطر شرایط اقلیمی حاکم بر دریاچه گهر، پدیده ای موسوم به «صابونی شدن جسد» برای جنازه ایجاد شده که از فساد نعشی آن جلوگیری کرده است، به همین دلیل توانستیم بر اساس اخبار و فیلم های موجود از زمان غرق شدن، شواهد ظاهری و لباس زیری که جسد به تن داشت به راحتی هویت و علت فوت وی را تعیین کنیم.

وی با بیان اینکه شواهد به دست آمده در معاینه جسد با مشخصات فردی 50 ساله که حدود 9سال پیش در دریاچه گهر دچار غرق شدگی شده مطابقت دارد، افزود: خانواده این متوفی که 'سعید نخعی' نام دارد نیز جسد وی را شناسایی کرده اند و پس از مراحل شناسایی و تعیین هویت جسد به خانواده تحویل شده است.

نظیفی با بیان اینکه بر اساس بررسی های صورت گرفته هیچگونه علائم ضرب و جرح و جنایتی بر روی جسد مشاهده نشده، گفت: با توجه به شواهد موجود علت فوت، غرق شدگی اعلام می شود.

مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان ضمن تشکر از کارکنان پزشکی قانونی و مراجع قضایی دادگستری شهرستان دورود،گفت : با توجه به نمونه گیری های انجام شده از جسد در صورتیکه شکی در خصوص هویت جسد به وجود آید، اداره کل پزشکی قانونی استان لرستان توانایی اثبات آن از طریق آزمایش DNA را خواهد داشت.

در روزهای پایانی شهریور ماه امسال وزش باد شدید در گهر باعث ایجاد موج در دریاچه شد که باعث تکان خوردن جنازه در زیر آب و با بالا آمدن در نیزارهای اطراف گیر می کند.

بعد از اطلاع جمعیت هلال احمر،محیط زیست ، میراث فرهنگی و گردشگری و نیروی انتظامی و حضور آنها در محل دریاچه ، جنازه از میان نیزارها به وسیله قایق خارج شد.

دریاچه گهر یک دریاچه کوهستانی در ایران است که در میان رشته کوه اشترانکوه دورود در استان لرستان با ارتفاع ۲۳۵۰ متر از سطح دریا واقع شده است، این دریاچه در منطقه حفاظت شده اشترانکوه ازنا قرار دارد.

 

کد N1447237

وبگردی