آفتاب
استاندار چهارمحال و بختیاری:

بانک ها حق بلوکه کردن پول سرمایه گذاران را ندارند

بانک ها حق بلوکه کردن پول سرمایه گذاران را ندارند

شهرکرد - ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بانک ها بدون رضایت و با عنوان حق مشارکت، حق بلوکه پول سرمایه گذاران را ندارند.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان اظهار کرد: مطابق قانون، بخش تولید باید متناسب با سهم آورده سرمایه گذار و سهم بانک، پول را آزاد کند و نباید به عنوان حق مشارکت پول در حساب مشتری بلوکه شود.
به گفته وی، وقتی سرمایه گذار با عنوان سرمایه در گردش تسهیلاتی از بانک دریافت می کند، باید در قالب عقود مبادله ای قرارداد منعقد شود و نباید با وی قرارداد مشارکتی امضا کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین از سفر وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به چهارمحال و بختیاری در هفته آینده برای بررسی عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی این استان به عنوان نماینده معاون اول رییس جمهوری خبر داد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: از ابتدای آغاز به کار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید 41 جلسه با 211 مصوبه تشکیل که مشکلات 144 واحد تولیدی و صنعتی بررسی که 95 مصوبه آن تاکنون اجرا و 116 مصوبه در دست اجراست.
سید نعیم امامی تصریح کرد: مشکلات بانکی، امور مالیاتی، تامین اجتماعی، تامین انرژی و امور زیرساختی مشکلات واحدهای تولیدی مطرح شده در ستاد تسهیل است.
بنابراین گزارش در این نشست مشکلات چهار واحد صنعتی و چهار واحد کشاورزی با مشکلات تامین اجتماعی، معوقات بانکی و پرداخت تسهیلات مورد بررسی قرار گرفت.
اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی به 10 واحد تولیدی و صنعتی را تصویب کردند.
هم اینک یکهزار و 228 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
خبرنگار: نرگس کریمی/انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
7361/6021
کد N1447211

وبگردی