آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

نقش بازی عروسک ها در جشنواره ملی نمایش های عروسکی ساری

نقش بازی عروسک ها در جشنواره ملی نمایش های عروسکی ساری

ساری - هفدهمین جشنواره ملی نمایش‌های عروسکی باهدف پرورش فکری نوجوانان با شرکت ۱۲ گروه برگزیده در ساری کلید خورد.

قاسم عزیز زاده گرجی مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه این جشنواره از ۶ تا ۸ مهرماه در ساری برگزار می‌شود، فراهم آوردن زمینه برای رشد خلاقیت و نوآوری نوجوانان با استفاده از هنر نمایش و فراگیری مهارت‌های اجتماعی نوجوانان در تعامل با یکدیگر را جزو اهداف این جشنواره ملی برشمرد.

مدیر اجرایی جشنواره ملی نمایش‌های عروسکی ادامه داد: ۴۷۳ نمایش از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال و ۶۵ نمایش درنهایت به مرحله کشوری راه یافتند و این نمایش‌ها از سوی داوران منتخب بازبینی و ۱۲ نمایش برگزیده انتخاب شدند و طی روزهای شش تا هشتم مهرماه در ساری به رقابت می‌پردازند.

وی عنوان کرد: استان آذربایجان شرقی با نمایش پرواز، آذربایجان غربی با نمایش عروسکی دنیای زیبا، تهران با سه گروه و نمایش‌ها شلبی تنها نرو، خال پادشاه و نمکی و دیو ناقلا در این جشنواره شرکت می‌کنند.

گرجی اظهار داشت: نمایش ماه بود و روباه از چهارمحال بختیاری، فرار از زندان از فارس، هیولای کوچک از قزوین، تو میدانی من کی هستم از کرمان، طبیعت زیباست از همدان و تارتوری و تولد یک هیولا از مازندران نیز در این جشنواره حضور دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران بابیان اینکه این جشنواره بین گروه سنی ۱۴ تا ۱۷ سال برگزار می‌شود افزود: داوران این جشنواره شامل مریم سعادت، حسن دادشکر، زهرای صبری هستند که در این زمینه تولیدات زیادی داشتند.

وی تجلیل از حسین محب اهری را از بخش‌های اختتامیه جشنواره برشمرد و گفت: در کنار جشنواره، نمایشگاه عکس از نمایش‌های برگزیده برگزار می‌شود و علاوه بر آن همزمان با جشنواره نمایش سیار با تریلی از رامسر تا گلوگاه از چهارم تا ۱۱ مهرماه به اجرای نمایش می‌پردازند.

عزیز زاده گرجی یادآور شد: سه گروه نمایشی از تهران نیز نمایش‌هایی با موضوع کتاب و مدرسه و مسائل آموزشی در مدارس حاشیه شهر و مناطق محروم ساری اجرا می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورشی کودکان و نوجوانان مازندران ادامه داد: برگزاری ورکشاپ و کارگاه آموزشی نقد و بررسی نمایش‌ها با حضور مدرسان برگزیده کشوری از دیگر بخش‌های جشنواره ملی نمایش‌های عروسکی در ساری است.

کد N1446802

وبگردی