آفتاب
در کنگره پیشرفت های مهنسی بافت؛

ارائه راهکارهای نوین درمانی در پزشکی بازساختی

ارائه راهکارهای نوین درمانی در پزشکی بازساختی

سومین کنگره سراسری پیشرفت های مهندسی بافت و پزشکی بازساختی با ارائه راهکارهای نوین درمانی و تحقیقاتی از 28 تا 30 مهر ماه جاری در مرکز همایش های رازی ایران برگزار می شود .

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمدتقی جغتایی رئیس دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: در این کنگره قرار است پیشرفت های اخیر در طیف گسترده‌ای از مباحث مهندسی بافت شامل ترمیم پوست، استخوان، غضروف، دندان، دستگاه های قلبی - عروقی و تنفسی، کبد، دستگاه عصبی، دستگاه ادراری - تناسلی و مباحثی چون بیولوژی سلول های بنیادی، بیومواد و نانوتکنولوژی مورد بحث و بررسی صاحب نظران قرار می گیرد.

رئیس سومین کنگره پیشرفت های مهندسی بافت و پزشکی بازساختی ایران افزود: این کنگره محل مناسبی برای تبادل نظرات و مفاهیم بین پژوهشگران رشته‌های مختلف مهندسی، پزشکی و زیستی خواهد بود و بستر مناسبی را جهت یادگیری، برقراری همکاری و تولید مفاهیم نوین ایجاد خواهد کرد. 

وی ادامه داد: به شرکت‌کنندگان این کنگره در رشته‌های مختلف پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم پایه و مهندسی امتیاز بازآموزی تعلق می‌گیرد. 

جغتایی افزود: این کنگره یک بخش دانش آموزی دارد که هدف آن آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان نخبه با زمینه های تحقیقاتی مهندسی بافت و پزشکی بازساختی است. همچنین تدابیری اندیشیده شده است که دانشجویان کارشناسی رشته های مختلف از جمله پرستاری، مامایی، اتاق عمل، علوم آزمایشگاهی، زیست شناسی و... و نیز دانشجویان پزشکی عمومی بتوانند بصورت رایگان در کنگره حضور یابند. 

وی گفت: امید آن است که این کنگره بتواند نقش موثری در تشویق استعدادهای برتر برای ادامه تحصیل در رشته های زیرمجموعه پزشکی بازساختی داشته باشد و آینده این رشته را به لحاظ وجود نیروی انسانی مستعد و با انگیزه تضمین کند. 

جغتایی اضافه کرد: اساتید برجسته ای از دانشگاه های سراسر کشور در رشته های مختلف برای حضور و سخنرانی در این کنگره دعوت شده اند و تاکنون مقالات ارزشمندی به دبیرخانه کنگره رسیده است که نشان دهنده علاقه  پژوهشگران حوزه های مختلف برای پژوهش و ارائه راهکارهای نوین درمانی و تحقیقاتی در پزشکی بازساختی و مهندسی بافت است. همچنین در حاشیه کنگره کارگاه های آموزشی بسیار مفیدی برای استفاده دانشجویان و علاقمندان برگزار خواهد شد.

کد N1446093

وبگردی