آفتاب

برگزاری سیزدهمین همایش دانشجویی مهندسی مواد در دانشگاه امیرکبیر

برگزاری سیزدهمین همایش دانشجویی مهندسی مواد در دانشگاه امیرکبیر

تهران- ایرنا- سیزدهمین همایش علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی در روزهای پنجم و ششم مهرماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دبیر اجرایی سیزدهمین همایش علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی گفت: حدود 120 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از این تعداد 40 مقاله به صورت شفاهی و 40 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.
دکتر 'داود حق شناس' افزود: در این همایش، 24 دانشجو از دانشگاه های کشور عراق نیز حضور دارند که مقالات برخی از آنها در همایش ارائه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: سیزدهمین همایش علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی در محورهای اصلی مهندسی متالورژی شامل خواص مکانیکی مواد، ریخته گری، مهندسی سطح، شکل دهی مواد، متالورژی استخراجی، جوشکاری، خوردگی، مدیریت تولید مواد، الکتروشیمی، متالورژی پودر، شبیه سازی، مدل سازی فرایند و بررسی های غیرمخرب و بهینه سازی فرایند برگزار می شود.
حق شناس یادآور شد: از جمله محورهای همایش در حوزه مهندسی مواد نیز می توان به سرامیک، مواد پلیمری، کامپوزیت، بیو مواد، مواد پیشرفته، مواد هوشمند، مواد سبز (زیست سازگار)، انرژی های نو، فیزیک حالت جامد، خواص الکتریکی و مغناطیسی مواد، سنتز مواد بازیافت و فرایند های ساخت و تولید مواد اشاره کرد.
در حاشیه این همایش دانشجویی، نمایشگاهی با 30 غرفه از دستاوردهای شرکت های مرتبط با حوزه مواد و متالورژی نیز برپا خواهد شد.
علمی**1055**1440
خبرنگار: زینب کارگر**انتشاردهنده: معصومه گلشن

برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me/irnaelm
کد N1445843

وبگردی