آفتاب

مشاور رهبری: نمی‌توان گفت مذاکرات و رفع تحریم‌ها در پیشبرد امور کشور تاثیرگذار نیست

مشاور رهبری: نمی‌توان گفت مذاکرات و رفع تحریم‌ها در پیشبرد امور کشور تاثیرگذار نیست

ایسنا نوشت:دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا گفت: به اعتقاد من الگوی پیروزی هشت سال دفاع مقدس می‌تواند الگویی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باشد.

سردار سرلشگر رحیم صفوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک با تاکید بر اهمیت حضور مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: همچنانکه اگر بسیجی‌ها نمی‌آمدند جنگ پیروز نمی‌شد، تحقق اقتصاد مقاومتی هم بدون حضور مردم امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد اقتصاد کلان در اختیار دولت است گفت: اگر نیمی از آن به بخش خصوصی و تعاونی واگذار شود و بیش از 80 هزار کارگاه صنعتی که تعطیل و نیمه تعطیلند با اعطای وام و پشتیبانی دولت حمایت شده و تقویت شوند یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی تقویت شده است چرا که تقویت تولید از پایه های اقتصاد مقاومتی است.

صفوی با اشاره به اینکه دولت می تواند حمایت از تولید و کشاورزی را گسترش دهد بویژه اینکه اینکار مصداق حمایت از تولید داخلی است، افزود: در زمان جنگ روحیه و مدیریت جهادی وجود داشت برای پیروزی اقتصاد مقاومتی هم همین رویکرد لازم است. با بروکراسی اداری و ناکارآمدی اداری این مهم محقق نمی شود و در واقع اقتصاد مقاومتی مدیریت جهادی و فرماندهی می خواهد.

وی افزود: در زمان جنگ از راهبرد انقلابی به جای کلاسیک استفاده کردیم و تحقق اقتصاد مقاومتی نیز نیروهای جهادی و راهبرد انقلابی می‌طلبد. باید متناسب با نیروهای خود راهبرد انقلابی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تبیین کنیم و در این راستا آن را اجرایی کنیم همچنانکه در جنگ نیز همین کار انجام شد.

صفوی با بیان اینکه در جنگ از قدرت برنامه‌ریزی و ساماندهی طولانی مدت برخوردار بودیم و در حین جنگ با دشمن امور آینده را نیز ساماندهی و سازماندهی و برنامه ریزی می‌کردیم گفت: اقتصاد مقاومتی هم برنامه 5 ساله و 10 ساله می‌خواهد و تدوین این برنامه‌ها از ضروریات تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: در زمان جنگ به توان و مولفه‌های قدرت ملی در داخل کشور اتکا داشتیم نه به حمایت‌های خارجی، البته نمی‌توان گفت سیاست خارجی و مذاکرات و رفع تحریم ها در پیشبرد امور کشور تاثیرگذار نیست، اما اگر به موازات سیاست خارجی و مذاکرات همین عزم را در جهت سیاست اقتصادی آن هم در تمامی اجزای دولت در بخش افزایش تولیدات داخلی در بخش های صنعتی، کشاورزی، بانکی و ... به کار گرفته و به موازات سیاست خارجی و به وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور با حضور همه می پرداختیم قطعا به نتایج بیشتری دست می یافتیم.

وی افزود: به اعتقاد من الگوی پیروزی 8 سال دفاع مقدس می‌تواند الگویی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باشد.

صفوی با بیان اینکه ما ملتی نجیب، مومن و فداکار و رهبری اندیشمند و قدرتمند داریم که هم عالم و متقی و مدیر است و هم هوشمند و صبور و دلسوز ملت گفت: فرماندهی کل قوای ایران فرماندهی دفاع از بلاد مسلمین است و دفاع از کشورهای مسلمان را رهبری می کند.

2929

 

کد N1445491

وبگردی