آفتاب
امام جمعه همدان:

جهان از وجود ولی فقیه دانا در راس حکومت اسلامی ایران در هراس است

جهان از وجود ولی فقیه دانا در راس حکومت اسلامی ایران در هراس است

همدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: جهان از وجود ولی فقیه دانا در راس حکومت اسلامی ایران در هراس است و به این منظور در جنگ تحمیلی 40 کشور از صدام برای حمله به کشورمان حمایت کردند.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر همدان افزود: بیش از سه هزار نفر در روز عید غدیر خم عاشقانه به تجزیه و تحلیل های رهبر فرزانه انقلاب در زمینه واقعه غدیر گوش دادند و 300 نفر از مسئولان و خانواده های شهدا و ایثارگران همدان نیز در این دیدار معنوی حضور داشتند.
* غدیر تکمیل کننده رسالت پیامبر(ص) بود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه مساله غدیرخم تکمیل کننده رسالت نبی اکرم (ص) بود گفت: برخی با تحریف واقعه غدیرخم درصدد بی اعتبار کردن این مساله بودند.
آیت الله طه محمدی افزود: حجه الوداع آخرین سفر پیامبر برای زیارت خانه خدا بود و نبی اکرم (ص) با وجود گذشت 23 سال از بعثت، رسالت اصلی خود را به سرانجام نرسانده بود.
وی بیان کرد: پیامبر (ص) در طول 23 سال به صورت جزیی مساله ولایت امیرالمومنین (ع) را مطرح کرده بود ولی به واسطه فراهم نبودن شرایط این موضوع را در بین جمع کثیری از افراد عنوان نکرده بود.
عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: پس از ابلاغ دستور خدا توسط جبرئیل به پیامبر (ص) مبنی بر اعلام رسمی جانشینی امیرالمومنین علی (ع) ابتدا ایشان از بیان این مساله نگران بودند ولی در نهایت مجاب به انجام آن شدند.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی اضافه کرد: چنانچه پیامبر (ص) به واسطه ملاحظاتی از بیان این مساله هنگام بازگشت از سفر حج امتناع می کردند تمام زحمات 23 ساله ایشان به هدر می رفت.
وی بیان کرد: پیامبر خدا در طول 23 سال تمام واجبات، مستحبات و محرمات دین مبین اسلام را ذکر کرده بود و تنها وظیفه ایشان تعیین ولی و جانشین بود.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی در ادامه اظهارکرد: بسیاری از مسائل سیاسی را نمی توان از تریبون نماز جمعه منعکس کرد چون برای عده ای این مسائل قابل تحمل نیست.
وی افزود: بیان اینگونه مسائل انسجام نماز جمعه را بر هم می ریزد در حالی که باید امام جمعه به گونه ای عمل کند که تمام سلیقه ها و جناح ها در آیین نماز جمعه حضور یابند.
وی همچنین با ذکر اینکه داعش زائیده وهابیت است اضافه کرد: وهابیون با تحریف دین خدا تروریست را بوجود آوردند.
آئین عبادی سیاسی نمازجمعه در 24 نقطه استان همدان اقامه می شود.
7526/6993 / 1650** خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: دریس
کد N1445428

وبگردی