آفتاب
معاون سیاسی استاندار:

فرهنگ استان کردستان، توانایی اثرگذاری در فرهنگ ملی را دارد

فرهنگ استان کردستان، توانایی اثرگذاری در فرهنگ ملی را دارد

سنندج - ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: استان کردستان دارای پشتوانه قوی فرهنگی است و توانایی اثرگذاری در فرهنگ ملی را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا آشناگر روز جمعه در اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی سقز در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر افزود: معرفی فرهنگ بومی استان کردستان در دستور کار دولت است.
وی اضافه کرد: استان کردستان دارای ظرفیت های خوب و غنی فرهنگی است و هر کدام از شهرستان های استان دارای یک قطب فعالیت فرهنگی و هنری هستند.
او عنوان کرد: نامگذاری کردستان به عنوان یک استان فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری به واسطه ادبیات غنی، فرهنگ غنی، موسیقی و شخصیت های برجسته فرهنگی این استان بوده است.
آشناگر، با اشاره به برگزاری موفق هفته فرهنگی استان کردستان در بندر انزلی، اعلام کرد:برپایی این برنامه ها در راستای عملیاتی کردن فرمایش رهبر معظم انقلاب ، غنی بودن فرهنگ وهنر استان و همراهی فعالان فرهنگی و هنری و آمادگی برای برپایی هفته فرهنگی در استان های کشور است.
وی با اعلام اینکه دولت موظف است ظرفیت های غنی فرهنگی کردستان را به استان های کشور معرفی کند، هفته فرهنگی کردستان، زمستان امسال در کیش یا قشم هم برگزار می شود.
او با اشاره به انتقادهایی پیرامون هفته فرهنگی استان کردستان در انزلی تاکید کرد: دلواپسان به دلیل اقدامات خوب دولت، نگران هستند ولی دولت ، فعالیت های خود را به خاطر نگرانی دلواپسان رقیب تعطیل نمی کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه از فعالیت های فرهنگی وهنری در شهرستان سقز استقبال خوبی شده است بر اتمام مجتمع فرهنگی هنری شهرداری سقز برای اجرای فعالیت های فرهنکی و هنری تاکید کرد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص اهمیت اجرای کارهای هنری درسطح جامعه گفت: هنر، بهترین، مهمترین و کارآمدترین ابزار در مقابله با خشونت و نفرت پراکنی است و هنرمندان می توانند محیط های اقتصادی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار دهند.
آشناگر پیرامون اهمیت برگزاری سیزده دوره از جشنواره تئاتر کُردی نیز بیان کرد: باید این جشنواره دارای دبیرخانه دایمی شود و اعتبارات آن در ردیف اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.
وی با اشاره به حمایت شورا و شهرداری سقز از اجرای برنامه های فرهنگی و هنری بیان کرد:شهرداری ها باید در کنار فعالیت های عمرانی به کارهای فرهنگی و اجتماعی هم بپردازند و برای طرح های عمرانی، پیوست اجتماعی و فرهنگی تدوین کنند.
سیزدهمین دوره از جشنواره تئاتر کُردی با حضور گروه هایی از استان های کردستان، ارومیه، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، ایلام و استان های اربیل عراق و دیاربکر ترکیه از 29 شهریورماه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز آغاز شد و امروز دوم مهرماه به کار خود پایان داد.
این جشنواره توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری سقز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری کردستان، معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان سقز و انجمن هنرهای نمایشی کردستان برگزار شد.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/1904
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی
** انتشار دهنده: مسعود احمدی
کد N1445419

وبگردی