آفتاب

کشف کلاهبرداری ۲۰۰ میلیارد ریالی در مازندران

کشف کلاهبرداری ۲۰۰ میلیارد ریالی در مازندران

ایلنا: فرمانده انتظامی استان مازندران، از انهدام باند و کشف کلاهبرداری ۲۰۰ میلیارد ریالی در یکی از شهرستان‌های غرب این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باند و کشف کلاهبرداری 200 میلیارد ریالی در یکی از شهرستان های غرب مازندران خبر داد.

 سردار سید محمود میرفیضی، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری از افراد در سطح استان مازندران و برخی استان های کشور از سوی متهمان سابقه دار و حرفه ای با جعل عنوان و صدور چک های جعلی و بلامحل، موضوع به طور ویژه در دستور کار مآموران مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی دریافتند، این افراد طی دو سال گذشته بیش از 40 فقره از افراد و شرکت های مختلف در سطح کشور کلاهبرداری کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به حساسیت و پیچیدگی پرونده و پیگیری مقامات قضائی در راستای شناسایی و دستگیری متهمان به جعل و کلاهبرداری، افزود: با اقدامات اطلاعاتی و فنی کارآگاهان، رد متهمان در یکی از شهرستان های غرب استان شناسایی شد.

سردار میرفیضی گفت: متهمان که با عناوین جعلی در یکی از ویلاهای ساحلی مخفی شده بودند،طی عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و از آنان بیش از 20 دستگاه گوشی تلفن همراه و انواع سیم کارت کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، گفت:متهمان در بازجویی های فنی پلیس، اعتراف کردند که با تاسیس چندین شرکت تجاری و بازرگانی با نام و عناوین جعلی، پس از جلب اعتماد بازاریان با ارائه چک‌های جعلی و بلامحل اقدام به خرید مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، خوراک دام و طیور می کردند و با طرح و نقشه قبلی در زمان سررسید چک ها، شرکت و دفاتر بازرگانی خود را که فاقد شماره ثبت و مجوز قانونی بود تعطیل کرده و متواری می‌شدند.

سردار میرفیضی از کشف کلاهبرداری 200 میلیارد ریالی در این پرونده خبر داد و افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

 

کد N1445372

وبگردی