آفتاب

صادرات انار به کره جنوبی از سر گرفته شد

صادرات انار به کره جنوبی از سر گرفته شد

کاشان - ایرنا - مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: با رفع مشکلات صادراتی کشور، اخیراً صدور انار به کشور کره جنوبی از سر گرفته شد.

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم حسن پور روز پنجشنبه در آیین افتتاح دهمین جشنواره انار نادری بادرود نطنز که در مجتمع فرهنگ و هنر این شهر برگزار شد، یادآور شد: در سال های اخیر در فرایند صادرات انار کشور به کره جنوبی مشکلاتی ایجاد شده بود.
وی گفت: انار یکی از محصولات باکیفیت صادراتی کشور محسوب می شود و برای افزایش درآمد باغداران باید موانع صادرات این محصول برطرف شود.
وی اظهار کرد: تولید هر کیلوگرم محصول انار در باغ های کشور بطور متوسط 600 لیتر آب نیاز دارد و باید این میزان را به 400 لیتر برسانیم.
وی ادامه داد: باید آبیاری تحت فشار در باغ های انار در دستور کار قرار بگیرد و به احداث گلخانه ها نیز توجه ویژه شود.
مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم تشکیل تعاونی ها و تشکل ها در منطقه بادرود برای رفع مشکلات تولید و فروش محصول انار تاکید کرد و گفت: دانه سفیدی و کرم گلوگاه از مشکلات موجود در راه تولید انار است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: با توجه به میزان بالای تولید انار در بادرود و نبود صنایع بسته بندی در منطقه، وزارت جهاد کشاورزی از سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و بسته بندی در بادرود حمایت می کند.
دهمین جشنواره انار بادرود با هدف معرفی محصولات باغی بویژه 'انار نادری' تا پنجم مهر آینده با راه اندازی غرفه های صنایع دستی ،انار نادری و منسوجات در بادرود دایر است.
بخش بادرود با جمعیت حدود 25 هزار نفر در 30 کیلومتری نطنز و 150 کیلومتری اصفهان قرار دارد.
7408/7430 ** خبرنگار - رحمت الله کاملی بادی** دبیر: شکراللهی
کد N1444996

وبگردی