آفتاب

محسن رضایی: بعد از جنگ، ولی فقیه در مدت کوتاهی اقتدار را به کشور برگرداند

محسن رضایی: بعد از جنگ، ولی فقیه در مدت کوتاهی اقتدار را به کشور برگرداند

ایرنا نوشت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: زمانی که از جنگ، دفاع و اقتدار صحبت می‌شود مشاهده می‌کنیم ولایت فقیه و امام جامعه اقتدار را در مدت کوتاهی به ایران برگرداند.

محسن رضایی پنجشنبه در همایش بین المللی علمی ولایت در مجتمع فرهنگی فجر اهواز اظهار کرد: ایران اسلامی نمونه ای است که اقتدار از دست رفته خود را به علت وجود رهبری و امام جامعه به دست آورد.

وی ادامه داد: امروز وقتی به جهان اسلام نگاه می کنیم عده ای می گویند فناوری در جهان اسلام وجود ندارد در حالی که مشکل جهان اسلام مربوط به رهبری یعنی امامت و ولایت است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مساله غدیر گفت: وضع امروز ما در جهان اسلام به این دلیل است که غدیر را جدی نگرفتیم و براساس آیات قرآن کریم همه جوامع ولایت دارند که از نوع الهی یا شیطانی است.

وی مهمترین ویژگی های ولایت را مردمی بودن و اهمیت دادن به انسان ها دانست و افزود: ولایت یک ریسمان زنده از منشا الهی تا آن بنده صالحی است که می خواهد جامعه صالحی را اداره کند و در این صورت خداوند این ولایت را در جبهه خود دانسته و کمک می کند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما نمی گوییم همه جهان اسلام شیعه شوند اما می گوییم عقلانیت را به کار گیرند و در اداره جهان اسلام مشورت صورت گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با انجام این همایش ها به صورت علمی و منطقی به دور از تعصب های جاهلانه میزهای گفت وگو در جهان ایجاد شود و با گفت و گو به هم نزدیک شویم.

29214

کد N1444981

وبگردی