آفتاب
تولیت آستان قدس رضوی:

برنامه‌ریزی‌های آستان قدس بر مبنای توجه به خراسان بزرگ است

برنامه‌ریزی‌های آستان قدس بر مبنای توجه به خراسان بزرگ است

بیرجند- تولیت آستان قدس رضوی گفت: در تمامی برنامه‌ریزی‌ها توجه به خراسان بزرگ در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» صبح پنجشنبه در شورای اداری استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی هر برنامه‌ای که در خراسان رضوی انجام دهد در خراسان جنوبی هم خواهد داشت، عنوان کرد: در تمامی برنامه‌ریزی‌ها توجه به خراسان بزرگ در دستور کار است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید مشکلات جامعه را از طریق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برطرف شود، افزود: راهکارهای اقتصادی کشور تنها در اقتصاد مقاومتی است که همه باید در این جهت تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه فقر، فساد و تبعیض در نظام مقدس جمهوری اسلامی شایسته نیست، بیان داشت: فقر پدیده‌ای است که محصول بی‌عدالتی های اجتماعی است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه باید با استفاده از تمامی ظرفیت های استان از مشکلات استان گره‌گشایی کرد، گفت: امیدواریم با همکاری نماینده ولی‌فقیه در استان و مردم و تلاش مسئولان گام های بلندی در استان برداشته شود که مورد رضای خداوند و مردم باشد.

آن چه که دفاع و نظام و دولت ما را مقدس کرده است شکل گرفتن در پرتو قدوس است

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید و نباید الهی در کتاب خدا و سنت نبوی قدسی است و اتصال آن به‌نظام جمهوری اسلامی ایران این مجموعه را دارای جایگاه قدسی می‌کند، افزود: آن چه که دفاع و نظام و دولت ما را مقدس کرده است شکل گرفتن در پرتو قدوس است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ساختار نظام ساختار هدایت و ولایت بر دین است، گفت: ما ولایت‌فقیه را خلیفه خداوند و جانشینی امام زمان (عج) در جامعه می‌دانیم.

وی با بیان اینکه قوانین جمهوری اسلامی باید قوانین مبتنی بر قوانین قدسی باشد، افزود: هر حکمی در هر جایی که بر خلاف شرع صادر شود از درجه اعتبار ساقط است.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه هیچ بایدونبایدی بر خلاف قدسیت قابل‌قبول نیست، عنوان کرد: به‌هیچ‌عنوان نباید در مجموعه نظام امری بر خلاف حکم شرع صادر شود.

دشمن به دنبال جدا کردن نظام از دین است

وی با بیان اینکه نکته که در قدسیت اشخاص و کسانی هستند که در امور دخالت دارند، تصریح کرد: اگر تمامی مراحل قدسیت کامل باشد ولی کسانی که می‌خواهند کاری انجام دهند قدسی عمل نکنند با نظام همخوانی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه اخلاص مردم و امام خمینی (ره) باعث پیروزی انقلاب شد، گفت: سرلوحه کار تمامی رزمندگان جمله ما می‌توانیم بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: رزمندگان هر امری را که به‌ظاهر نشدنی بود را با همفکری و همراهی تبدیل به امر شدنی کردند.

وی با بیان اینکه خستگی‌ناپذیری و مقاومت در راه هدف از محورهای قابل‌توجه در جنگ بوده است، بیان داشت: امروز دشمن به‌ظاهر جنگ ندارد ولی به دلیل تقدس و وابستگی نظام به دین درصدد نابود کردن آن است.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه دشمن مخالف سرسخت اقامه نماز در نظام است، افزود: امروز حتی کسانی که به دشمن امیدوار بودند نیز متوجه میثاق شکنی دشمن شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروز مدیران باید به این توجه داشته باشند که با اتکا به داشته‌های خود می‌توانیم استقلال اقتصادی هم داشته باشیم، گفت: مدیران ما توانمندی رفع مشکلات مردم را دارند.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی استان غیر برخورداری است، اظهار داشت: باوجود ۱۸ سال خشک‌سالی در منطقه باید برای راه‌های برون‌رفت از مشکلات استان برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد.

حل مشکلات اقتصادی مردم‌به‌دور از مسائل سیاسی

وی با اشاره به اینکه امروز راه برون‌رفت از مشکلات کشور انقلابی اندیشیدن و انقلابی عمل کردن است، گفت: باید ثباتی در ارتباط باکارها، مدیریت‌ها در جهت رفع مشکلات در جامعه ایجاد شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه‌های بسیاری از موفقیت در کشور وجود دارد، افزود: امروز نهضت خدمت‌رسانی به مردم مسئله اول و اساسی در جامعه است.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه اگر کسی رضایت خداوند را بخواهد باید در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کند، بیان کرد: امروز رفع مشکلات مردم اصلی‌ترین امر و وظیفه مسئولان در استان خراسان جنوبی است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ظرفیت مشارکت مردم در جامعه بسیار زیاد است، عنوان کرد: ساخت شهر زائر در وردی شهر مشهد از سوی آستان قدس پیش‌بینی‌شده است که بسیاری از مردم برای مشارکت اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه مردم در تمامی اموری که در جهت رفاه و برطرف کردن مشکلات خودشان باشد مشارکت فعال دارند، گفت: خوشبختانه صحن حرمین کاظمین متعلق به مردم خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه باید به‌دوراز مسائل سیاسی و مسائلی که مشکل مردم نیست مشکلات اقتصادی مردم را برطرف کرد، افزود: مردم سرمایه‌های انقلاب و نظام هستند که در هیچ جای دنیا چنین مردمی پای نظام خود نیستند.

کد N1444833

وبگردی