آفتاب
همزمان با اول مهرماه آغاز شد؛

طرح کشوری مبارزه با قاچاق لوازم خانگی وتجهیزات بهداشتی درسطح عرضه

طرح کشوری مبارزه با قاچاق لوازم خانگی وتجهیزات بهداشتی درسطح عرضه

مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت های مشترک تعزیرات حکومتی با اعلام آغاز طرح کشوری مبارزه با قاچاق در سطح عرضه، هدف این طرح را حمایت از تولید داخلی و پیشگیری از قاچاق کالا عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن سرابیان با اعلام این خبر گفت: با صدور بخشنامه «طرح کشوری برخورد با قاچاق در سطح عرضه» به ویژه لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی از سوی رئیس محترم سازمان تعزیرات حکومتی، هماهنگی های لازم با ادارت کل سازمان در سراسر کشور به عمل آمده است.

مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت های مشترک تعزیرات حکومتی افزود: این طرح با هماهنگی دستگاه های نظارتی همچون اتاق اصناف ایران، گمرک، نیروی انتظامی، سازمان های صنعت، معدن وتجارت، دانشگاه های علوم پزشکی و اتحادیه های مربوطه از امروز یکم مهرماه در سراسر کشور اجرایی می شود.

وی افزود: در جلسه هماهنگی ای که با حضور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و رئیس اتاق اصناف و نمایندگان سایر دستگاه ها برگزار شد؛ مقرر شد که مرحله اول این طرح با محوریت اتاق اصناف در بازه زمانی یک ماهه و با هدف پیشگیری و آموزش اصناف انجام شود.

سرابیان با اشاره به برخورد قاطع با متخلفان در مرحله دوم این طرح، اظهار داشت: مرحله نخست این طرح فرصتی برای صاحبان واحدهای صنفی است تا ضمن آگاهی از قوانین و مقررات نسبت به عرضه نکردن این کالاهای قاچاق اقدام کنند که تقاضا داریم کسبه شریف و اصناف محترم همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند اما با آغاز دومین بخش طرح، سازمان تعزیرات حکومتی به صورت قاطع، جدی و برابر قانون با متخلفان برخورد می کند.

این مقام مسئول سازمان تعزیرات حکومتی در پایان گفت: هدف از اجرای طرح پرونده سازی نبوده و امیدواریم پرونده ای تشکیل نشود اما قطعا با متخلفان برخورد می کنیم و در حین اجرای طرح مراقب حفظ حرمت کسبه قانونمند هم هستیم.

سازمان تعزیرات حکومتی تابستان امسال «طرح برخورد با قاچاق در سطح عرضه» با محوریت لوازم آرایشی و بهداشتی را از مبادی مرزی تا سطح عرضه؛ اجرایی کرده است و هم اکنون بنا به برنامه ریزی های انجام شده «طرح برخورد با قاچاق در سطح عرضه» با محوریت  لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی پاییز امسال اجرایی می شود.

کد N1444683

وبگردی