آفتاب
وزیر آموزش و پرورش:

۱۳۴ میلیون جلد کتاب درسی در کشور توزیع می‌شود

۱۳۴ میلیون جلد کتاب درسی در کشور توزیع می‌شود

کرج - وزیر آموزش و پرورش گفت به توزیع ۱۳۴ میلیون جلد کتاب درسی در کشور اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر فانی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز که صبح چهارشنبه در دبستان حضرت فاطمه(س) شهرستان کرج و همزمان با آغاز جشن شکوفه ها برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: سال تحصیلی جدید را در حالی آغاز می کنیم که برآورد این است ۲۰۰ هزار دانش آموز به جمعیت دانش اموزان اضافه شود.

فانی تاکید کرد: از این تعداد ۲۵ هزار دانش آموز کلاس اول ابتدایی است.

وی با اعلام اینکه ۱۳۴ میلیون جلد کتاب درسی در حال توزیع است، گفت: ۵ هزار و ۵۰۰ کلاس جدید به ظرفیت کشور کلاس ها در کشور اضافه شده که ۳۰ درصد آن توسط خیرین مدرسه ساز آماده شده است.

ضرورت واگذاری پروژه های نیمه کاره به بخش خصوصی

وزیر آموزش و پرورش گفت: درصدد  هستیم بحث آموزش و پرورش به عنوان یک دغدغه باشد، بدون شک آموزش و پرورش به تنهایی قادر به ارائه خدمات به بیش از ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز نیست.

فانی با اعلام اینکه در استان مهاجرپذیر البرز رشد جمعیت دانش آموزی بیش از میانگین کشوری است، تصریح کرد: در نظر داریم هر میزانی اعتبار استانی به حوزه آموزش و پرورش البرز تخصیص یابد معادل آن بودجه ملی در نظر گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همکاری شهرداری ها، فرمانداری ها و سایر نهادها و وزارت های مختلف در بازگشایی مدارس قابل مشاهده است، افزود: جذب نیروی انسانی بومی در استان ها مورد توجه وزارت آموزش و پرورش قرار دارد، این مهم به طور جدی در البرز پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه قانون تکمیل پروژه های نیمه کاره توسط بخش خصوصی موجود است و می توانیم پروژه هایی با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی را به این بخش واگذار کنیم، گفت: در بحث اعطای وام به خیرین ورود کرده و در صورت پایین بودن نرخ می توانیم بخشی از بهره را پرداخت کنیم.

رشد مطلوب پژوهش سراها در کشور

فانی خاطرنشان کرد: در سه ساله اخیر کلاس کارآفرینی و شناسایی فرزندان کارآفرین دنبال شده است؛ جشنواره «جابرن حیان»، «نوآوری» و «اکتشافات» باعث تقویت دانش آموزان ابتدایی می شود.

وی با بیان اینکه ۳ میلیون و  ۳۰۰ هزار دانش آموز ابتدایی در این جشنواره شرکت کردند، گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی برای دانش آموزان متوسطه اول تشکیل و روند برگزاری جشنواره جوان خوارزمی تقویت شده است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در دولت کنونی پژوهش سراهای دانش آموزی رشد خوبی داشته، پیش از فعالیت دولت کنونی ۲۹۷ پژهشسرا در کشور وجود داشت در حالی که این مهم در دولت کنونی به ۶۱۵ پژوهسرا رسیده است.

وی با بیان اینکه امسال آموزش در هنرستان ها از دو سال به سه سال افزایش پیدا می کند، گفت: این مهم نشان از عمق توجه بیشتر حرفه آموزی و مهارت آموزی در هنرستان ها دارد.

احداث ورزشگاهی به نام کیمیا علیزاده

فانی با اعلام اینکه بحث مهارت آموزی دانش آموزان در سند تحول نظام آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته و مقدمات تحقق این مهم در حال پیگیری است، افزود: ۳۶ درصد دانش آموزان کلاس دهم استان البرز در شاخه فنی و حرفه ای ثبت نام کردند.

وی بیان کرد: تلاش بر این بوده که با تکیه بر عقلانیت و خرد جمعی حرکت کنیم، گاهی اوقات تنش هایی ایجاد می شود که باید هوشمندانه برخورد کنیم.

فانی با بیان اینکه درصدد ایجاد اردوگاه برای دانش آموزان استان البرز هستیم، گفت: یک ورزشگاه مناسب به نام «کیمیا علیزاده» برای استان خواهیم ساخت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نسبت کتاب به دانش آموز در کشور از چهار به ده افزایش یافته، به طور حتم در دولت یازدهم به بحث کتاب و کتابخوانی توجه شده است.

وی بیان کرد: بدون شک اجرایی کردن طرح کتابیار میان دانش آموزان برای تربیت اجتماعی دانش آموزان موثر است و خلاء کتابدار در مدارس را جبران می کند.

کد N1444008

وبگردی