آفتاب

افزایش 4 تا 7 درجه‌ای دما در سواحل دریای خزر

افزایش 4 تا 7 درجه‌ای دما در سواحل دریای خزر

ایلنا: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی از افزایش دما در سواحل دریای خزر بین 4 تا 7 درجه برای امروز خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در روزهای آینده گفت: در سه روز آینده، در ساعات بعد از ظهر در برخی نقاط شرق و جنوب شرق، در شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان، افزایش ابر، وزش باد، بارش پراکنده و گاهی رعد‌وبرق پیش‌بینی می شود. این وضعیت امروز در استان  خراسان جنوبی نیز رخ خواهد داد.

 وی ادامه داد: امروز با نفوذ زبانه کم فشار دمای هوا در نوار شمالی کشور افزایش می‌یابد که افزایش دما در سواحل دریای خزر بین 4 تا 7 درجه بوده و در برخی مناطق سواحل غربی خزر و استان اردبیل با وزش باد گرم جنوبی همراه است و تا روز چهارشنبه نیز ماندگار خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی اظهار کرد: روز پنجشنبه با گذر موجی در شهرهای شمالی آذربایجان‌ها ، اردبیل و سواحل غربی خزر بارش پراکنده پیش بینی می شود  و از دمای هوا در این مناطق کاسته می شود. امروز بخش‌های غربی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

 وظیفه با اشاره به اینکه آسمان تهران در سه روز آینده صاف وهمراه با گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، افزود: بیشینه دمای هوای تهران در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه 33، 34 و  35 درجه خواهد بود.

کد N1443326

وبگردی