آفتاب

استمداد از مردم آمریکا؛ واکنش اوباما به بمبگذاری اخیر آمریکا

استمداد از مردم آمریکا؛ واکنش اوباما به بمبگذاری اخیر آمریکا

باراک اوباما در سخنرانی خود که ساعتی پیش در واکنش به چند بمبگذاری اخیر در این کشور از مردم تقاضای کمک کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از شبکه خبری سی ان ان رئیس جمهور آمریکا از مردم این کشور خواست به مقامات کمک کنند و اگر مورد مشکوکی را مشاهده کردند به اطلاع پلیس برسانند.

اوباما که در کاخ سفید درباره بمب گذاری های نیویورک و نیوجرسی سخنرانی می کرد گفت: من امروز بار دیگر گزارش جناب کومی رئیس اف بی آی را دریافت کردم. من همچنین این فرصت را داشتم تا با مقامات ایالت های نیویورک و نیوجرسی صحبت کنم.

رئیس جمهور آمریکا گفت:بمب گذاری در محله چلسی باعث زخمی شدن بیست و نه نفر شد و بسیار خوش شانس بودیم که کسی کشته نشد. وی از ماموران پلیس در نیویورک و نیوجرسی تمجید کرد که به موقع عمل کردند.

اوباما گفت:تحقیق به سرعت ادامه دارد. من انتشار جزئیات این گزارش ها را به اف بی ای واگذار می کنم. اف بی آی می تواند اطلاعات بیشتری درباره این تحقیقات در اختیار شما قرار دهد. اوباما ازمردم خواست تا اگر مورد مشکوکی را مشاهده کردند به اطلاع ماموران پلیس برسانند.

باراک اوباما همچنین گفت ما درحال تحقیق درباره حمله مینه سوتا به عنوان یک اقدام تروریستی احتمالی هستیم.

او در خصوص  انفجار روز شنبه در نیوجرسی نیز اظهار نظر کرده و گفت:  ظاهرا یک بمب لوله ای منفجر شده است.

رئیس جمهور آمریکا انگشت اتهام خود را به سمت داعش گرفته و گفت: افراط گرایان از جمله گروه داعش نمی توانند رویکرد آمریکا را تضعیف کنند.

رئیس جمهور آمریکا گفت وضعیت مربوط به بمب گذاری ها در آمریکا را به دقت زیر نظر دارد و مرتبا در این باره گزارش دریافت می کند.

اوباما افزود :« اگرچه ما باید مراقب هرگونه اقدام خشونت آمیز باشیم اما درعین حال باید اطمینان داشته باشیم که عاملان اینگونه اقدامات محاکمه خواهند شد. ما نباید تسلیم ترس و وحشت شویم. ما باید همواره هوشیار باشیم.» وی تصریح کرد تحقیقاتی که تاکنون انجام شده است ارتباطی را بین حوادث نیویورک و نیوجرسی با حادثه مینه سوتا نشان نمی دهد.

4949

کد N1443002

وبگردی