آفتاب

رئیس بسیج رسانه کشور:افزایش سواد رسانه ای نیازجامعه است

رئیس بسیج رسانه کشور:افزایش سواد رسانه ای نیازجامعه است

کرج - ایرنا- رئیس بسیج رسانه کشور، افزایش سواد رسانه ای برای درک صحیح از مسائل روز نیاز جامعه امروزی دانست.

به گزارش ایرنا، مسعود بصیری روز دوشنبه در همایش رسانه و تاثیرآن در جامعه انقلابی که در شهرستان نظرآباد استان البرز برگزار شد، افزود: افزایش سواد رسانه ای نیاز جامعه امروز است چراکه بی اخلاقی در این حوزه باعث بروز مشکلات زیادی شده است.
رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به آسیب شبکه های اجتماعی گفت: امروز کاربرد شبکه های اجتماعی در جامعه وضعیت مناسبی ندارد و باید در این زمینه سطح آگاهی مردم افزایش یابد.
بصیری افزود : در دنیای امروزی تهدیدات سخت جای خود را به تهدیدات نرم داده و رسانه های جمعی اعم از مطبوعات و خبرگزاری ها در خط مقدم مقابله با هجمه دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.
وی با اشاره به فعالیت 113 شبکه فارسی زبان، 250 شبکه غیر فارسی و همچنین 31 ماهواره که در مدار خطی ایران قرار داده شده است، اظهار کرد: این سرمایه گذاری عظیم کشورهای غربی نشان از اهمیت نقش رسانه ها در نفوذ فرهنگی، اقتصادی و رسانه ای درایران است.
این کارشناس ارشد روابط بین الملل با تاکید برمحدودیت استفاده از شبکه های ماهواره ای در کشورهای مختلف غربی گفت: کشورهای غربی در اوج تحریم ها شبکه های ماهواره ای را برای جمهوری اسلامی ایران تحریم نکردند اما سنگین ترین فشارهای اقتصادی را به کشور ما وارد کردند.
رئیس بسیج رسانه کشور افزود: در غرب افراد نمی توانند هر موضوعی را در شبکه های مجازی مطرح کنند چرا که در آنجا نظارت های لازم انجام می شود؛ اما در ایران نظارت های لازم در حوزه شبکه های اجتماعی وجود ندارد.
بصیری در این همایش از بر نامه ریزی برای دوره های تربیت مربی رسانه درمسیرآگاه سازی آحاد جامعه به ویژه دانش آموزان و و اولیاء آنان در برابر آسیب های شبکه های اجتماعی و فضای مجازی خبر داد و تاکید کرد: خانواده ها نقش مهمی در جلوگیری از آسیب های فضای مجازی دارند و در صورت داشتن آگاهی مناسب می توانند فرزندان خود را کمک کنند.
در این همایش از سه خانواده شهید با اهدای لوح سپاس تجلیل و سید محمد سادات رسول به عنوان مسئول کانون بسیج رسانه شهرستان نظرآباد استان البرز معرفی شد.
6155/1535خبرنگار:مریم صوفی ** دبیر:محمد عزیزپور
کد N1442794

وبگردی