آفتاب
حجتی خبر داد:

صادرات خشکبار و میوه جات از طریق رومانی به کشورهای اروپایی

صادرات خشکبار و میوه جات از طریق رومانی به کشورهای اروپایی

حجتی گفت: برنامه‌ریزی 5 ساله ایران برای تولید سالانه 200 هزار تن پرورش ماهی در قفس است که تا کنون در این زمینه طبق برنامه پیش رفته‌ایم و همچنین سالانه 820 هزار تن گوشت قرمز، 800 هزار تن تخم‌مرغ و 10 میلیون تن شیر در کشورمان تولید می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمود حجتی صبح امروز در دیدار با همتای رومانیایی خود که برای رایزنی‌ تجاری در حوزه کشاورزی در راس تیم تجاری به ایران سفر کرده است، اظهار داشت: برای بار اولی که در مزارع‌مان با تراکتور آشنا شدیم، از تراکتورهای رومانی استفاده کردیم .

 وی با بیان اینکه تا 40 سال پیش 80 درصد تراکتورهای مصرفی ما مربوط به تراکتورهای کشور رومانی بود خاطر نشان کرد: هر دو کشور می‌توانند مکمل خوبی برای صادرات و واردات محصولات مورد نیاز باشند، زیرا اتحادیه اروپا بازار خوبی برای محصولات غذایی و حتی شیلات ایران مانند خاویار و میگوی پرورشی است.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: برنامه‌ریزی 5 ساله ایران برای تولید سالانه 200 هزار تن پرورش ماهی در قفس است که تا کنون در این زمینه طبق برنامه پیش رفته‌ایم و همچنین سالانه 820 هزار تن گوشت قرمز، 800 هزار تن تخم‌مرغ و 10 میلیون تن شیر در کشورمان تولید می‌کنیم.

  وی ادامه داد: البته بخشی از این تولیدات را به کشورهای اطراف و حتی اروپا صادر می کنیم که صادرات 600 هزار تن لبنیات از همین رقم است.

حجتی با اشاره به صادرات سنتی خشکبار و میوه‌جات به کشورهای اروپایی گفت: مایلیم بخشی از این صادرات از طریق رومانی به عنوان شریک تجاری انجام شود و در کنار آن کارهای تحقیقاتی، آموزشی و فنی در حوزه کشاورزی هم می‌تواند بین دو کشور دنبال شود.

کد N1442689

وبگردی