آفتاب

فرانسه عرضه و استفاده از ظروف پلاستیکی را ممنوع کرد

فرانسه عرضه و استفاده از ظروف پلاستیکی را ممنوع کرد

تهران- ایرنا- فرانسه به تازگی با تصویب قانونی استفاده از انواع ظروف یکبار مصرف را تا سال 2020 ممنوع اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس الرت، بر اساس این قانون جایگزین های ظروف پلاستیکی یکبار مصرف باید از مواد بیولوژیکی باشند که قابلیت تجزیه پذیری داشته باشند.
این قانون جدید به دنبال ممنوعیت کلی استفاده از کیسه های پلاستیکی در فروشگاه ها در ماه ژوئیه، تصویب شد و بخشی از 'قانون انتقال انرژی برای رشد سبز' کشور است؛ برنامه ای که فرانسه را به یک کشور پیشرو در جهان در زمینه اتخاذ اقدامات دوستانه تر با محیط زیست و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تبدیل می کند.
با توجه به این که 4.37 میلیارد لیوان پلاستیکی تنها در سال 2015 در فرانسه دور انداخته شد و حدود 17 میلیارد کیسه پلاستیکی که سالانه در فروشگاه های سراسر این کشور استفاده می شود، این قانون جدید به طور موفقیت آمیزی به وابستگی فرانسه به ظروف یک بار مصرف پلاستیکی خاتمه می دهد.
بر اساس قانون جدید، توزیع کیسه های پلاستیکی یک بار مصرف در فروشگاه ها از ماه ژوئیه ممنوع شد و استفاده از کیسه های پلاستیکی در بخش های میوه و سبزیجات فروشگاه ها نیز از اول ژانویه 2017 ممنوع خواهد شد.
همچنین ممنوعیت توزیع ظروف آشپزخانه، فنجان ها، و بشقاب های یک بار مصرف در سال 2020 اجرا خواهد شد که به تولید کنندگان برای سازگار شدن با این قانون زمان خواهد داد.
مقامات محلی تصریح کردند که در این سه سال زمان، 50 درصد از مواد مورد استفاده برای تهیه این اقلام باید آلی و قابل تجزیه باشد ، و این نسبت تا سال 2025 به 60 درصد افزایش می یابد.
علمی**2038**2017
خبرنگار: درنا محمدیان**انتشاردهنده:زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me/irnaelm
کد N1442530

وبگردی