آفتاب

شروع فاز بعدی اجرای باند دوم محور هراز

شروع فاز بعدی اجرای باند دوم محور هراز

معاون توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه تا پایان سال 70 کیلومتر از محور هراز دوبانده می‌شود؛ گفت: اجرای فاز بعدی این پروژه که امروز پیشرفت فیزیکی 30 درصدی داشته؛ به زودی شروع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خیرالله خادمی در مراسم افتتاح باند دوم محور هراز به طول 10 کیلومتر و با اعتبار 600 میلیارد ریالی گفت: برای ساخت محور فیروزکوه 130 میلیاردتومان؛ برای ساخت بخشی از محور هراز 120 میلیارد تومان؛ برای ساخت بخشی از محور منجیل 120 میلیارد تومان و همچنین برای ساخت بخشی از محور الموت به قزوین 100 میلیارد تومان نیاز است. در مجموع برای اجرای این چند پروژه به اعتباری حدود هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

وی با بیان اینکه دو بانده شدن محور هراز جزو اولویت‌های اول پروژه‌های عمرانی وزارت راه و شهرسازی بوده است؛ گفت: از سال 90 دوبانده کردن محور هراز را شروع کرده‌ایم و تاکنون توانسته‌ایم 62 کیلومتر از این محور را دوبانده کنیم.

خادمی ادامه داد: از اولویت اول 8.5 کیلومتر باقی مانده است که این بخش را هم تا پایان سال به بهر‌ه‌برداری می‌رسانیم.

وی همچنین ادامه داد: بنا داریم تا پایان سال 70 کیلومتر از این محور 100 کیلومتری را دوبانده کنیم.

معاون توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیا یکی از پیمانکاران این پروژه است؛ گفت: امروز 10 کیلومتر دیگر از این مسیر به افتتاح رسید و از سال آینده اولویت بعدی این پروژه را به طول 29 کیلومتر آغاز می‌کنیم که هم اکنون 30درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

کد N1442523

وبگردی