آفتاب

بعد از جنگ تحمیلی، اسرائیل سه بار قصد حمله به ایران را داشت

بعد از جنگ تحمیلی، اسرائیل سه بار قصد حمله به ایران را داشت

فرمانده اسبق سپاه به منظور تبیین جایگاه سپاه در تعیین مولفه‌های قدرت و اقتدار کشور در گفت‌وگوی ویژه خبری حضور یافت.

به گزارش ایلنا، "محسن رضایی" فرمانده اسبق سپاه که به منظور تبیین جایگاه سپاه در تعیین مولفه های قدرت و اقتدار کشور در گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه دو سیما حضور یافته بود، امنیت پایدار و خودکفا را یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: امنیتی که امروز در جمهوری اسلامی است به هیچ وجه متکی به قدرت‌های بین المللی نیست و همین امر سبب شده که امروز بزرگترین قدرت منطقه خاورمیانه، آسیای جنوب غربی باشیم ضمن اینکه این قدرت هم در داخل و هم در بیرون از مرزهای کشور احساس می شود.

وی با بیان اینکه تامین سلاح و ساماندهی تجهیزات کشور متکی به دانش خود ما است تصریح کرد: این قابلیت دانشی است که در دوران دفاع مقدس توانستیم آن را کسب و بیرون از مرزهای کشور صادر کنیم.

فرمانده اسبق سپاه ادامه داد: اینکه حزب الله لبنان روی پای خود ایستاده مربوط به دانشی است که ما به آنجا منتقل کردیم و همچنین اینکه تکفیری ها نمی توانند در عراق و سوریه موفق شوند به دلیل دانش، فنون و مهارت هایی است که در دوران دفاع مقدس کسب و به این کشورها صادر کردیم.

امروز موشک‌هایمان را با یک دهم هزینه‌های اولیه تولید می‌کنیم

رضایی با بیان اینکه هم اکنون موشک هایمان با داشتن برد ۲۰۰۰ کیلومتری خطای چند متر دارد که این فناوری بسیار شگفت آمیز است گفت: علی رغم این موضوع به دنبال آن هستیم که کیفیت اصابت موشکهایمان را ارتقا دهیم ضمن اینکه امروز نسبت به چهار یا پنج سال گذشته توانسته ایم موشک هایمان را با یک دهم هزینه های اولیه تولید کنیم.

وی نیروهای مسلح را در کانون ایجاد امنیت دانست و اظهار داشت: البته امروز امنیت دیگر سخت افزاری نیست بلکه ابعاد متعددی دارد که ازجمله آن می توان به ابعاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی ، دفاعی، نظامی و همچنین انسجام ملی اشاره کرد.

رضایی با تاکید بر اینکه در بحث انسجام ملی نباید حرف های خلاف یکدیگر زده شود گفت: اینکه عده ای می گویند باید نیروهای نظامی را کاهش دهیم حرف های بسیار ضد امنیتی است که ممکن است در اثر جوسازی های هدایت شده برخی مسئولین کشور که کاملا آگاه به مساله نیستند این بحث ها مطرح شوند و آنها بدون آنکه خودشان بدانند در زمین دشمن بازی می کنند.

بعد از جنگ تحمیلی، اسرائیل سه بار قصد حمله به ایران داشت

فرمانده اسبق سپاه آمادگی نیروهای نظامی را یکی دیگر از مولفه های قدرت و اقتدار در کشور عنوان کرد و گفت: در طول ده، پانزده سال اخیر چند حمله به ایران را در نطفه خفه کرده ایم که به عنوان نمونه می توان به قصد اسرائیل در حمله به ایران در سه مقطع زمانی اشاره کرد و آمریکا نیز بعد از حمله به عراق و افغانستان قصد داشت دوباره به ایران حمله کند.

رضایی با تاکید بر اینکه دکترین ما  بازدارندگی است خاطرنشان ساخت: اگر بخواهیم جنگ نشود باید خودمان را قبل از جنگ آماده کنیم و توان دفاعی خود را به دشمن نشان دهیم.

فرمانده اسبق سپاه تاکید کرد: مهمترین عاملی که باعث بازدارندگی شده و امنیت کشور را رقم زده مربوط به توان دفاعی و نظامی ایران است.

برخی از مسئولان  می‌خواهند ضعف در حل مشکلات اقتصادی را با پرداختن به بحث اقتدار و امنیت بپوشانند

رضایی با اشاره به اینکه، برخی از مسئولان می خواهند ضعف در حل مشکلات اقتصادی را با پرداختن به بحث اقتدار و امنیت بپوشانند گفت: این عده پاسخی در رابطه با مسائل اقتصادی ندارند و در نهایت به نظامیان گیر می دهند.

وی با اشاره به فرار به جلو مسوولان در عدم‌ پاسخ دادن به انتظارت مردم در حوزه اقتصادی اظهار داشت: چرا بعد از برجام تحول اساسی در کشور ایجاد نشده و برخی به مسائل نظامی گریز می زنند.

فرمانده اسبق سپاه با اشاره به اینکه، راه های غلط اقتصادی هیچ گاه اقتصاد کشور را سر و سامان نمی دهد افزود: تردید یکی از مشکلات کشور است به طوری که برخی در انتظار آمدن آمریکا هستند و لذا کاری برای کشور انجام نمی دهند.

وی بی اعتمادی به قدرت های بین المللی را یکی از دستاوردهای تاریخی کشور دانست و عنوان کرد:  انتظارات مردم در مسئله مذاکرات بسیار بالا رفته است لذا از ناحیه برجام چیز دندان گیری نصیب مردم نشده است.

آمریکایی‌ها از مذاکره با ایران درباره مسائل منطقه به دنبال تضعیف جبهه مقاومت است

رضایی با اشاره به اینکه، دنیا متوجه شده که آمریکا نمی تواند به سمت جنگ با ایران پیش برود ادامه داد: آمریکایی ها از مذاکره با ایران درباره مسائل منطقه به دنبال تضعیف جبهه مقاومت است این در حالیست که ایران برای حفظ جبهه مقاومت براساس قوانین و استاندارد های بین المللی کمک های آموزشی و مستشاری خواهد داشت.

کد N1442496

وبگردی