آفتاب

برگزیدگان نخستین جشنواره «چهل چراغ» معرفی شدند

برگزیدگان نخستین جشنواره «چهل چراغ» معرفی شدند

برگزیدگان نخستین دوره جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل‌چراغ» در بخش فیلم های ویدیویی، سینمایی، مستند، کوتاه و انیمیشن با انتخاب و داوری مردم معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اختتامیه جشنواره «چهل چراغ» شامگاه گذشته ۲۸ شهریور ماه در تالار وحدت برگزار شد.

برگزیدگان جشنواره «چهل چراغ» در بخش فیلم‌های ویدیویی، سینمایی، مستند، کوتاه و انیمیشن با در نظر گرفتن رای و داوری مردمی که از طریق سامانه پیامکی در طول برگزاری جشنواره به برنامه زنده تلویزیونی در شبکه سوم سیما ارسال می شد، معرفی شدند.

برگزیدگان فیلم‌های ویدیویی

بهترین دستاورد فنی و هنری

دیپلم افتخار بهترین دستاورد فنی و هنری به محمد موسوی نژاد برای صداگذاری فیلم «رقص روی یخ» و تندیس این بخش به بهزاد کزازی برای طراحی صحنه و مسعود سلامی برای تصویربرداری فیلم «ماه جبین» رسید.

بهترین فیلمنامه

دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به سید مجید موسویان برای نگارش فیلمنامه فیلم «روز یلدا شب چله» اهدا شد. تندیس این بخش به محسن جسور برای نگارش فیلمنامه فیلم «رقص روی یخ» تعلق گرفت.

جایزه ویژه هیات داوران نیز به فیلمنامه «یک ماه دوست داشتنی» برای انتخاب موضوع رسید.

بهترین بازیگر زن

دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن به فاطمه درویش نژاد برای بازی در فیلم «یک ماه دوست داشتنی» و آفرین عبیسی برای بازی در فیلم «روز یلدا شب چله» اهدا شد.

تندیس این بخش به رابعه مدنی برای فیلم «سبز به رنگ زمرد» تعلق گرفت.

بهترین بازیگر مرد

دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد به یونس غزالی برای بازی در فیلم «ماه جبین» اهدا شد و تندیس این بخش به سیروس همتی برای بازی در فیلم «رقص روی یخ» تعلق گرفت.

بهترین کارگردانی

هیات داوران در این بخش اثری را شایسته دریافت دیپلم افتخار ندانست و تندیس بهترین کارگردانی به فیلم «ماه جبین» ساخته سید روح الله حجازی اهدا شد.

بهترین فیلم ویدیویی

 تندیس بهترین فیلم به مجید اسماعیلی پارسا برای فیلم «ماه جبین» تعلق گرفت و فرهاد اصلانی برای بازی در فیلم «ماه جبین» جایزه ویژه ستاد برگزاری جشنواره را دریافت کرد.

برگزیدگان بخش فیلم سینمایی

بهترین موسیقی

دیپلم افتخار بهترین موسیقی به محمدرضا علیقلی برای موسیقی فیلم «پرواز در شب» اهدا شد و تندیس این بخش به مجید انتظامی برای موسیقی فیلم «روز واقعه» تعلق گرفت.

بهترین فیلمنامه

دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به بهرام بیضایی برای فیلمنامه «روز واقعه» تعلق گرفت. تندیس این بخش به داوود میرباقری برای فیلمنامه «مسافر ری» اهدا شد.

بهترین بازیگر نقش مکمل زن

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن به فاطمه گودرزی برای بازی در فیلم سینمایی «دست‌های خالی» اهدا شد. تندیس این بخش به فریبا کوثری برای بازی در فیلم «دلشکسته» تعلق گرفت.

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به محمدرضا شریفی نیا برای فیلم «مسافر ری» تعلق گرفت. تندیس این بخش به جمشید هاشم‌پور برای بازی در فیلم «هیوا» اهدا شد.

بهترین بازیگر نقش اول زن

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن به لادن مستوفی برای بازی در فیلم سینمایی «روز واقعه» تعلق گرفت. تندیس این بخش نیز به مریلا زارعی برای بازی در «دست‌های» خالی اهدا شد.

بهترین بازیگر نقش اول مرد

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد به زنده یاد خسرو شکیبایی برای فیلم «دست‌های خالی» تعلق گرفت. تندیس این بخش به شهاب حسینی برای فیلم «دلشکسته» اهدا شد.

بهترین کارگردانی

دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به زنده یاد رسول ملاقلی پور برای فیلم «پرواز در شب» اهدا شد. تندیس این بخش به داوود میرباقری برای فیلم «مسافر ری» تعلق گرفت.

بهترین فیلم

دیپلم افتخار بهترین فیلم به منوچهر محمدی برای تهیه فیلم «عصر روز دهم» اهدا شد. تندیس این بخش نیز به طور مشترک به مرتضی شایسته و بنیاد سینمایی فارابی برای تولید فیلم «روز واقعه» تعلق گرفت.

برگزیدگان بخش انیمیشن

بهترین دست آورد فنی و هنری

از سوی هیات داوران اثری شایسته انتخاب نشد.

بهترین فیلمنامه انیمیشن

دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به انیمیشن «خورشید نینوا» نوشته علیرضا فرمانی اهدا شد و تندیس بهترین فیلمنامه نیز به «مردی که خودش را کشت» به قلم هادی محمدیان تعلق گرفت.

بهترین کارگردانی

دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به حسین صافی برای انیمیشن «مقتل» تعلق گرفت. تندیس این بخش به ناهید صمدی امین برای اثر «عاشوراییان ۱ و ۲» اهدا شد.

بهترین انیمیشن

دیپلم افتخار بهترین فیلم انیمیشن به فیلم «ذوالجناح» ساخته رامین رهبر اهدا شد. تندیس این بخش نیز به حامد جعفری برای فیلم «مردی که خودش را کشت» تعلق گرفت.

برگزیدگان بخش مستند کوتاه

بهترین دستاورد فنی و هنری

دیپلم افتخار بهترین دستاورد فنی هنری به سید حسین سیدی و محسن کوزه‌گر کالجی برای تصویربرداری مستند «آب، مار، طناب» اهدا شد. تندیس این بخش نیز به مهدی آزادی برای تصویر برداری مستند «لبیک» تعلق گرفت.

بهترین تحقیق و پژوهش

دیپلم افتخار بهترین تحقیق و پژوهش برای اثر «غریب محله» به یاسین پورعزیزی تعلق گرفت. تندیس این بخش به جواد صافی و مسعود کارگر برای فیلم «نغمه سرا» اهدا شد.

بهترین کارگردانی

دیپلم افتخار این بخش به حسن امامی برای کارگردانی فیلم «آب، مار طناب» و مهدی تنگستانی برای کارگردانی «مرثیه برای طاق» اهدا شد. علی قدیریان برای مستند «آرزوی همه» تندیس این بخش را نیز دریافت کرد.

بهترین فیلم مستند کوتاه

دیپلم افتخار بهترین فیلم مستند به عباس نادران برای تهیه فیلم «لبیک» اهدا شد. تندیس این بخش نیز به حسن امامی برای فیلم مستند کوتاه «آب، مار، طناب» تعلق گرفت.

همچنین جایزه ویژه ستاد برگزاری جشنواره در این بخش، به حسین توحیدی فر رسید.

برگزیدگان بخش فیلم مستند بلند

بهترین دستاورد فنی و هنری

دیپلم افتخار بهترین دستاورد فنی و هنری در بخش فیلم بلند مستند به مهدی عوض‌زاده برای تدوین فیلم مستند «روز هشتاد و چهارم» و امیر حسین نوروزی برای تصویربرداری مستند «پل» اهدا شد. تندیس این بخش نیز به معین کریم الدینی برای مستند «وقتی ابرها پایین می‌آیند» تعلق گرفت.

بهترین تحقیق و پژوهش

دیپلم افتخار بهترین تحقیق و پژوهش به وحید چاوش برای مستند «صبحی که نزدیک است» تعلق گرفت. تندیس این بخش نیز به داریوش یاری و مسعود اعرابی برای مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» اهدا شد.

بهترین کارگردانی

دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به معین کریم الدینی برای فیلم مستند «وقتی ابرها پایین می‌آیند» اهدا شد. تندیس  این بخش به وحید چاوش برای مستند «شما چه کسی هستید» تعلق گرفت.

بهترین فیلم

در این بخش اثری شایسته دریافت دیپلم افتخار شناخته نشد و تندیس بهترین فیلم مستند به وحید چاوش و مجید مروت‌پور برای تهیه فیلم «شما چه کسی هستید» رسید.

برگزیدگان فیلم کوتاه داستانی

بهترین فیلمنامه

دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه کوتاه به کریم لک‌زاده برای نگارش فیلمنامه «من آبادان رفتم جنگ» تعلق گرفت و تندیس این بخش نیز به سعید نجاتی و علی توکلی برای نگارش فیلمنامه «صراحی» اهدا شد.

بهترین کارگردانی

دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به داریوش غذبانی برای کارگردانی فیلم کوتاه «حنانه» اهدا شد. تندیس این بخش نیز به سهیلا گلستانی برای فیلم کوتاه «بازگشت» تعلق گرفت.

جایزه ویژه هیات داوران در این بخش به کریم لک‌زاده برای کارگردانی فیلم «من آبادان رفتم جنگ» اهدا شد.

بهترین فیلم

دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی کوتاه به انجمن سینمای جوانان اردبیل برای تولید فیلم «پل» اهدا شد. تندیس این بخش نیز به روح الله سهرابی برای تهیه فیلم کوتاه «من آبادان رفتم جنگ» تعلق گرفت.

کد N1442488

وبگردی