آفتاب

شریعتمداری:در مورد املاک نجومی،من درکیهان وظیفه ام راانجام دادم،اصولگرایان ساکت خودشان پاسخگو باشند

شریعتمداری:در مورد املاک نجومی،من درکیهان وظیفه ام راانجام دادم،اصولگرایان ساکت خودشان پاسخگو باشند

اعتماد نوشت:جنجال فیش‌های حقوقی که آغاز شد رسانه‌های اصولگرا در خط مقدم مبارزه با فساد پرچم را بالا گرفته بودند، اما با مطرح شدن ماجرای املاک نجومی شهرداری، سکوت در اردوگاه اصولگرایان حاکم شد. در این میان اما تنها رسانه اصولگرا روزنامه کیهان بود که از املاک نجومی انتقاد کرد.

 فرصت كوتاهي پيش آمد تا از حسين شريعتمداري در مورد سكوت همفكرانش سوال كنم.

در ماجراي فيش‌هاي حقوقي همه رسانه‌هاي اصولگرا سر و صداي زيادي به راه انداختند و از لزوم مبارزه با فساد سخن گفتند و با وجود اينكه دولت هم ماجرا را پيگيري كرد و اقدامات لازم را انجام داد اما همچنان جنجال‌ها ادامه داشت، اما شاهد بوديم كه در ماجراي املاك نجومي تنها رسانه اصولگرايي كه به اين موضوع پرداخت روزنامه كيهان بود و ساير رسانه‌ها سكوت كردند. فكر مي‌كنيد چرا همفكران شما در مقابل فساد در شهرداري سكوت كردند؟ فكر نمي‌كنيد مبارزه با فساد نمي‌تواند با سياست‌هاي دوگانه انجام شود؟
در اين مورد ساير اصولگرايان و آنهايي كه سكوت كردند بايد پاسخگو باشند. من پاسخگوي سكوت ديگر رسانه‌هاي اصولگرا در قبال املاك نجومي نيستم. من در كيهان وظيفه خود را انجام داد و تنها در رسانه خودم مسوول هستم.
تصور مي‌كنيد در قبال موضوع املاك نجومي چه سياستي را بايد در پيش گرفت؟
به نظر من قوه قضاييه بايد اين مساله را بررسي و پيگيري كند. آقاي قاليباف هم از قوه قضاييه خواست تا موضوع را بررسي كند. به نظر من بهترين مسير همين است كه موضوع را بايد به قوه قضاييه سپرد تا به طور كامل آن را مورد بررسي و پيگيري قرار دهد. حتي درباره حقوق‌هاي نجومي هم بايد قوه قضاييه بررسي و پيگيري كند.
نظرتان در مورد برخوردي كه با رسانه‌هاي افشا‌كننده املاك نجومي شد چيست؟ فكر مي‌كنيد آيا راهكار درستي بود ؟
من خبري مبني بر برخورد با رسانه‌ها و اصحاب رسانه در اين مورد نشنيدم.
همان ابتدا چند سايت فيلتر شدند و الان هم سردبير سايت معماري‌نيوز كه نخستين بار اين موضوع را منتشر كرد در بازداشت است.
شايد بازداشت ايشان دليل ديگري داشته باشد. ابتدا بايد ديد به چه دليل بازداشت شده سپس درموردش اظهارنظر كرد.45302

کد N1442355

وبگردی