آفتاب
استاندارکرمانشاه خبر داد:

موافقت شورای عالی مناطق آزاد تجاری با ایجاد منطقه آزاد تجاری قصر شیرین

موافقت شورای عالی مناطق آزاد تجاری با ایجاد منطقه آزاد تجاری قصر شیرین

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه از موافقت رسمی شورای عالی مناطق آزاد تجاری کشور با ایجاد منطقه آزاد تجاری در قصر شیرین خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ اسدالله رازانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با رایزنی ها و پیگیری های مستمری که طی این مدت توسط مدیریت ارشد استان صورت گرفت، امروز موافقت و پیشنهاد رسمی مهندس ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری کشور برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در قصرشیرین اخذ شد.
وی اظهار کرد: 'در نامه رسمی شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی خطاب به مهندس جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری آمده است: احتراماً، با عنایت به دستور رئیس جمهور محترم در سفر استانی کرمانشاه مبنی بر ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی قصرشیرین به استحضار می رساند موضوع در جلسات مختلف کارگروه تخصصی شورای عالی بررسی و در نهایت مورد تصویب قرار گرفت.
در این نامه آمده است، ضمن ارسال تصویر صورتجلسه مذکور و عطف به نامه شماره 70252 مورخه 10 شهریور ماه معاون محترم اجرایی رییس جمهوری در خصوص موضوع فوق الذکر، موافقت این دبیرخانه را نیز با ایجاد منطقه صدرالذکر اعلام داشته، خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به نحو مقتضی توسط اعضای محترم شورای عالی و هیأت محترم دولت و در قالب ارسال لایحه به مجلس محترم شورای اسلامی در دستور کار قرار گیرد'.
استان کرمانشاه با پنج مرز رسمی و بازارچه که مهمترین آن بازارچه مرزی پرویزخان است، 54 درصد کل صادرات کشورمان به عراق را به خود اختصاص داده است.
حدود سه میلیارد دلار سال گذشته از استان کرمانشاه به عراق و اقلیم کردستان صادر شد.
شبک **8066 **1917*خبرنگار-علی مولوی *سردبیر- سید محمد باقر نوربخش
کد N1442178

وبگردی