آفتاب

94 دستگاه اتوبوس جدید تک کابین و برقی وارد ناوگان حمل و نقل شهری تهران شد

94 دستگاه اتوبوس جدید تک کابین و برقی وارد ناوگان حمل و نقل شهری تهران شد

شهرری ـ ایرنا ـ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه این شرکت توجه ویژه ای به موضوع کاهش آلودگی هوا و حمل و نقل پاک دارد گفت: برهمین اساس 44 دستگاه اتوبوس برقی و 50 دستگاه اتوبوس تک کابین خریداری شده با مشارکت بخش خصوصی از امروز در ناوگان حمل و نقل درون شهری تهران بکار گرفته می شوند.

به گزارش ایرنا، پیمان سنندجی روز یکشنبه در آیین بهره برداری از 58 دستگاه واگن مترو تهران و ورود اولین سری اتوبوس های تک کابین و اتوبوس های جدید برقی افزود: اتوبوس های برقی جدید در مسیر میدان خراسان تا میدان شهدا بکار گرفته می شوند.
وی اظهار کرد: مسیر انتخاب شده برای فعالیت این اتوبوس ها در راستای کاهش آلودگی هوای تهران به ویژه در مناطق شلوغ و پرتردد شهر بوده است.
وی در خصوص اتوبوس های جدید تک کابین ناوگان اتوبوسرانی پایتخت نیز اظهار کرد: علاوه بر این 50 دستگاه به زودی 450 دستگاه اتوبوس جدید که با مشارکت بخش خصوصی خریداری شده وارد ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل درون شهری تهران خواهد شد.
سنندج با اشاره به تردد سه هزار و 500 دستگاه اتوبوس فرسوده در سطح شهر تهران گفت: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت نیازمند همراهی و مشارکت جدی همه دستگاههای اجرایی و مسئول است.
به گزارش ایرنا، آیین بهره برداری و بکارگیری 58 دستگاه واگن مترو، 50 دستگاه اتوبوس تک کابین و 24 دستگاه اتوبوس برقی ناوگان حمل و نقل شهری تهران روز یکشنبه با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، هابیل درویشی مدیرعامل مترو و جمعی از مدیران شهری در کارخانه واگن سازی تهران واقع در باقر شهر برگزار شد.
اتوبوس های ایویکو تک کابین جدید، ساخت شرکت زامیاد و دارای استاندارهای فنی روز دنیا و سازگار با محیط زیست هستند.
اتوبوس های برقی جدید ظرفیت و توان جابجایی 160 مسافر را در هر نیم ساعت دارند.
خبرنگار : امیر جعفری - سردبیر: محسن فتاحی
تهرام 3218//1625
کد N1441956

وبگردی