آفتاب

تعداد شعب صندوق قرض الحسنه امداد به ۱۴ شعبه رسید

تعداد شعب صندوق قرض الحسنه امداد به ۱۴ شعبه رسید

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال در هر استان یک شعبه راه اندازی می شود، گفت: تعداد شعب صندوق قرض الحسنه امداد به ۱۴ شعبه رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیته امداد، علی نور محمدی گفت: بسیاری از خیران می‌خواهند اصل پول برای خودشان باشد که با این اقدام، مردم بخشی از وجوهات خود را به صورت سپرده در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت می‌سپارند و از محل سپرده‌ها به مددجویان تسهیلات پرداخت می شود.

وی گفت: پنج صندوق دیگر قرض الحسنه امداد ولایت با حضور نماینده ولی فقیه و مدیران استانی ها با هدف تبیین و ترویج سنت قرض الحسنه و بازمهندسی فرآیندها و با رویکرد جلب مشارکت و جذب سپرده و کمک های مردمی فردا (دوشنبه) افتتاح می شود.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال در هر استان یک شعبه راه اندازی می شود، گفت: تعداد شعبات قرض الحسنه امداد در استان هایی که جمعیت مددجویی بیشتری دارند طی سالهای  آینده برای ارائه خدمات مطلوب و سریعتر به مددجویان افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در این صندوق تمامی‌ فرآیندهای مالی به صورت قرض‌الحسنه تعریف شده است، یادآور شد: هدف ما از این اقدام، اقتصادی و دریافت سود نیست بلکه برای گسترش فرهنگ قرآنی قرض‌الحسنه است، بسیاری از خیران می‌خواهند اصل پول برای خودشان باشد که با این اقدام، مردم بخشی از وجوهات خود را به صورت سپرده در این صندوق می‌سپارند و از محل سپرده‌ها به مددجویان تسهیلات پرداخت می شود. تاکنون ۹ شعبه صندوق قرض الحسنه امداد در استانهای مختلف افتتاح شده است و نخستین شعبه در استان تهران و همچنین شعبه این صندوق در استانهای فارس، گیلان ، بوشهر و چهارمحال بختیاری فردا (دوشنبه) همزمان با عید سعید غدیر خم راه اندازی می شود.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد از راه اندازی ۳۶ شعبه صندوق قرض الحسنه در سال جاری با مجوز بانک مرکزی در سراسر کشور خبر داد و یادآور شد: این صندوق در صورت تامین اعتبارات، روزانه بیش  از دو هزار فقره وام قرض الحسنه به منظور حل مشکل مددجویان درسال آینده پرداخت خواهد کرد.

نورمحمدی  با دعوت از مردم خیر و نیکوکار برای افتتاح حساب سپرده در این صندوق خاطرنشان کرد: بیش از یکهزار میلیارد ریال اعتبار اولیه کمیته امداد برای راه اندازی صندوق قرض الحسنه امداد درنظر گرفته شده است که ارائه این تسهیلات به صورت قرض الحسنه و با حداقل کارمزد به متقاضیان پرداخت می شود.

پیش از این صندوق قرض الحسنه امداد در استان تهران به عنوان شعبه مرکزی و در استان های همدان، قم، گلستان، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، لرستان و زنجان با هدف جذب سپرده های خیران و اعطای تسهیلات به نیازمندان راه اندازی شده است.

کد N1441903

وبگردی