آفتاب

معاون امور جنگل های کشور:راه حل حفظ منابع طبیعی، مشارکت مردم است

معاون امور جنگل های کشور:راه حل حفظ منابع طبیعی، مشارکت مردم است

ساری- ایرنا- معاون امور جنگل های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشورگفت: راه حل حفظ منابع طبیعی و جنگل ها مشارکت همه مردم است که باید با قوت دنبال شود.

به گزارش ایرنا، عباسعلی نوبخت، امروز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات منابع طبیعی جنگل های شرق مازندران در فرمانداری نکا اظهار کرد: بی توجهی به منابع طبیعی در سالهای طولانی منجر به خشکسالی ، کم آبی ها و مهاجرت افراد شده است که باید با حفاظت از منابع طبیعی این مسائل برطرف شود.
وی افزود: با توجه به تغییرات آب و هوایی و خشکسالی ها اکنون در برخی از شهرها همچون شهریار در اطراف تهران و برخی از شهرهای فلات مرکزی وضعیت به گونه ای است که باید با حفر 300 تا 460 متر به آب برسیم و همین امر موجب مهاجرت افراد شده است.
معاون امور جنگل های کشور ادامه داد: وجود یک میلیون و 934 هزار هکتار عرصه جنگلی در شمال کشور نیازمند آبخوان داری مناسب است تا با اجرای ابخیزداری و آبخوان داری، منابع طبیعی را حفظ و از بروز سیلاب جلوگیری شود.
نوبخت گفت: اگر در طبیعت هر چیزی در جای خود قرار گیرد مشکلاتی به وجود نخواهد آمد و شاهد سیلاب، طغیان رودخانه ها، خشکسالی، کم آبی و... نخواهیم بود.
معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران هم دراین جلسه با سخنانی گفت: در سیل دو سال گذشته در شرق استان مازندران بیشترین اعتبارات را به این بخش اختصاص دادیم و احداث سد سرشاخه گیر از برنامه های مهم برای کنترل سیلاب بود.
سید محسن موسوی تاکامی، افزود: با ایجاد سد سرشاخه گیر در نکا بعد از خطر سیل سال 78، این شهر اکنون در برابر سیل ایمن شده است و درویشان رود که بعنوان رود بحرانی در منطقه بود، ایمن سازی شد.
وی ادامه داد: در بهشهر هم با ایمن سازی در رودخانه های بزپل و برزو و سرشاخه های ایجاد شده، ایمن سازی لازم انجام شده و در سد گلورد هم برای به دام انداختن رسوبات و افزایش عمق سد، برنامه های مختلفی در دست اجرا است که بیشترین اعتبارات به این بخش اختصاص یافته است.
خبرنگار: مریم نظری دبیر حسن نیا
/ 7332/1899
کد N1441889

وبگردی