آفتاب

250 متر زمین، یک باب منزل و 450 میلیون ریال به قهرمان کشتی جهان در زابل اهدا شد

250 متر زمین، یک باب منزل و 450 میلیون ریال به قهرمان کشتی جهان در زابل اهدا شد

زاهدان- ایرنا- واگذاری قطعه زمینی به مساحت 250 متر از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری زابل، ساخت یک باب منزل مسکونی از سوی اتاق اصناف درمدت سه ماه، اهدا 30 میلیون ریال از سوی خانه معتمدان سیستان و 150 میلیون ریال از سوی اداره کل ورزش و جوانان سیستان وبلوچستان از جمله هدایای اهدا شده به امید آرامی قهرمان کشتی جهان و عباس آرامی مربی تیم ملی کشتی نوجوانان کشور بود.

به گزارش ایرنا معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل شنبه شب در نشست شورای ورزش که با محوریت تجلیل از امید و عباس آرامی کشتی گیر و مربی تیم ملی کشتی فرنگی برگزار شد، گفت: امید آرامی با وجود تمام مشکلات و محرومیت ها با یاری خدا و غیرت و مردانگی بر سکوی نخست جهان ایستاد.
هوشنگ ناظری افزود: امید آرامی با درخشش در رقابت های جهانی کشتی فرنگی نوجوانان جهان در گرجستان عیدی خوبی به مردم ایران داد و باعث افتخار جامعه شد.
وی اظهار داشت: امید آرامی نماد شعار «ما می توانیم» بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری شد و با داشتن سن کم و نوجوانی الگویی برای تمام افراد در عرصه های مختلف شد.
فرماندار زابل تصریح کرد: امروز استان سیستان و بلوچستان در عرصه های دینی، علمی، هنری، ورزشی، پزشکی و سایر رشته ها استعدادهای زیادی دارد که شکوفایی آنها نیازمند اراده قوی است.
وی افزود: این انسانهایی که در بخش های مختلف نام آور شده اند متعلق به این مردمند و از میان مردم برخواسته اند.
ناظری گفت: گرد و خاک، خشکسالی، نبود امکانات و خشک شدن تالاب بین المللی هامون و سایر مشکلات نمی تواند از پیشرفت مردم جلوگیری کند چرا که امید آرامی ها نماد غیرت و توانمندی منطقه سیستان هستند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مرکز نگری و مرکز محوری راهکاری برای حل مشکلات کشور نیست به همین سبب نگاه دولت و استاندار سیستان و بلوچستان برای پرورش استعدادها تمرکز زدایی و دور از مرکز است.
وی ادامه داد: یک واحد مسکونی از سوی شهرداری و اتاق اصناف زابل پس از سه ماه ساخت به امید آرامی اهدا خواهد شد تا نخبه پروری در سیستان نهادینه شود.
معاون اداره کل ورزش و جوانان سیستان وبلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: از 45 رشته فعال در سیستان وبلوچستان 12 رشته مورد هدف این اداره کل قرار گرفته است و امسال 37 هزار ورزشکار در استان سازماندهی شده اند.
هتم کرد افزود: از ابتدای سال تاکنون 12 رویداد مهم ورزشی کشوری و بین المللی در سیستان و بلوچستان رخ داده که اردوی تیم ملی کشتی فرنگی در رده سنی نونهالان در زابل و استعدادیابی ورزش کبدی با حضور سرمربی تیم ملی کبدی از جمله این رویدادهاست.
وی گفت: امید آرامی به عنوان نخستین ورزشکار سیستان وبلوچستان مدال طلای کشتی فرنگی گرجستان را کسب کرد و با افتخار پرچم ایران اسلامی را پس از 20 سال در این رقایت ها به اهتزاز در آورد.
معاون ورزش و جوانان سیستان وبلوچستان از تعیین حقوق ثابت برای امید و عباس آرامی کشتی گیر و مربی تیم ملی کشتی خبرداد و گفت: در دیدار اخیر امید و عباس آرامی با استاندار سیستان وبلوچستان مقرر شد از سوی کارخانه سیمان سیستان حقوق ثابت ماهیانه در اختیار آنان قرار گیرد.
آیین استقبال از امید و عباس آرامی کشتی گیر و مربی تیم ملی کشتی نوجوانان ایران روز گذشته با حضور نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل، فرماندهان نظامی و انتظامی و سپاه زابل، مدیران ورزش و جوانان زابل و زهک، مدیران آموزش و پرورش نیمروز و زابل، معتمدان، ورزشکاران و اقشار مختلف مردم در مقابل دانشگاه زابل برگزار شد.
7317**6081 خبرنگار: حامد غلامی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
کد N1441817

وبگردی