آفتاب
هشدار هواشناسی؛

باد شدید و گرد و خاک در راه استان بوشهر/ خلیج فارس متلاطم می‌شود

باد شدید و گرد و خاک در راه استان بوشهر/ خلیج فارس متلاطم می‌شود

بوشهر - کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: سرعت وزش باد با مولفه شمال غربی به تدریج در سواحل استان افزایش می یابد و خلیج فارس به تدریج مواج و متلاطم می‌شود.

پیام مساعدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده افزایش سرعت وزش جریانات غالباً شمال در استان بوشهر از بعد از ظهر امروز یکشنبه است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه سرعت باد شدت بیشتری گیرد و خلیج فارس نیز در این مدت مواج و متلاطم است؛ ضمن اینکه به دلیل وزش باد وقوع پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی خواهد بود و از بعد از ظهر وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جهت باد غالباً شمال غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات تا ۴۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود و ارتفاع موج نیز بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و از بعد از ظهر ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

مساعدی بیان کرد: فردا زمان جزر اول دریا ساعت سه و ۴۰ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۹ و ۵۳ دقیقه، جزر دوم ساعت ۱۶ و یک دقیقه و مد دوم دریا ساعت ۲۲ و ۲۱ دقیقه خواهد بود.

وی افزود: با توجه به بررسی نقشه های پیش یابی جوی و دریایی استان، بعد از ظهر امروز سرعت وزش باد با مولفه شمال غربی به تدریج در سواحل استان افزایش می یابد و خلیج فارس به تدریج مواج و متلاطم می‌شود.

مساعدی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که طی روزهای دوشنبه و سه شنبه به تناوب طی ساعاتی از شبانه روز سواحل استان مواج و متلاطم باشد که بر این اساس طی این مدت نسبت به ترددهای دریایی غیر ضروری هشدار داده می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به وزش باد، ایجاد گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

کد N1441739

وبگردی