آفتاب

عارف:پایین بودن نرخ بهره وری و بالا بودن هزینه های تولید موانع رشدتولید در کشور هستند

عارف:پایین بودن نرخ بهره وری و بالا بودن هزینه های تولید موانع رشدتولید در کشور هستند

شهرری-ایرنا- نماینده مجلس شورای اسلامی، پایین بودن نرخ بهره وری، بالابودن هزینه های تولید و مشکلات سخت افزاری تولید را از جمله موانع رشد تولید در کشور دانست و اظهار کرد: با این وضعیت بهره وری؛ تحقق اشتغال، خوداتکایی اقتصادی و رقابت با محصولات خارجی امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا عارف روز یکشنبه در جمع صنعتگران حسن آباد فشافویه
کمبود نقدینگی را از دیگر مشکلات صنعتگران ذکر کرد و افزود: مجلس و دولت باید برای آن فکر اساسی کند.
وی با بیان اینکه نگاه به گذشته باعث استفاده از تجارب مثبت و منفی گذشته می شود، افزود: دولت و مجلس با همکاری یکدیگر و با در نظر گرفتن سیاست های اصل 44 و توجه به بخش خصوصی می توانند قوانینی تدوین کنند تا منجر به اشتغال پایدار و پاسخگویی به نیاز مردم باشد.
عارف رکود حاکم بر واحدهای تولیدی را از دیگر مشکلات صنعت کشور ذکر و بر ریشه یابی و رفع سریع آن تاکید کرد.
وی اولویت مجلس دهم در سیاست های اقتصادی را توجه به اقتصاد مقاومتی با جهت گیری برای بهبود معیشت، اقتصاد مردم محور و رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی ذکر کرد.
عارف گفت : در حال بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس با اولویت توسعه صنعت و معضل کم آبی در حوزه کشاورزی هستیم.
وی با اشاره به برخی رفتارهای خلاف قانون دولت دهم از جمله ارزش افزوده گفت: باید تلاش شود ایرادهای قانونی در بررسی برنامه های ششم رفع شده و با کوتاه نویسی و مختصرنویسی مقررات، موانع را از پیش روی صنعتگران برداریم.
وی با تاکید بر نقش موثر مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات صنعتگران گفت: باید حضور صنعتگران را برای طرح و بررسی و ارائه مشکلاتشان در مجلس شورای اسلامی تسهیل کنیم.
در ابتدای این دیدار، جمعی از صنعتگران حسن آباد فشافویه شهری ری به بیان مشکلات خود در منطقه اقتصادی شمس آباد پرداختند و در ادامه عارف از چند واحد تولیدی دیدن کرد.
همچنین عارف به شهدای حسن آباد فشافویه ادای احترام کرد.
تهرام/6139/7245//1348/ 6075*خبرنگار: محمد بیدارمنش ** انتشار دهنده : زهرا هجینی نژاد*
کد N1441731

وبگردی