آفتاب

نماینده قم: تعیین بودجه در مجلس بر اساس رانت و نفوذ واقعیت ندارد

نماینده قم: تعیین بودجه در مجلس بر اساس رانت و نفوذ واقعیت ندارد

قم- ایرنا- نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اخبار منتشر شده مبنی بر تعیین بودجه برخی استان ها بر اساس رانت و نفوذ در مجلس و کاهش و افزایش بودجه ها بر این اساس صحت ندارد و من یک کلمه در این زمینه نشنیده ام.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: اگر چنین چیزی بود ما هم باخبر می شدیم ولی حتی یک کلمه در این زمینه چیزی متوجه نشدم که بتوانم در مورد آن فکر کنم.
سید حسن رضوی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم با اشاره به شاخصه های تعیین بودجه برای استان قم نیز گفت: بودجه بر اساس معیار و شاخص های خاصی تعیین می شود.
وی به عنوان نمونه گفت: استان قم تک شهرستانی است و تعداد پرسنل آن کمتر از استان های دیگر است، از سوی دیگر در تشکیلات اداری و سازمان های آن معمولا 50 درصد خالی است، بنابراین همیشه از نظر بودجه آخر هستیم.
وی ادامه داد: اگر ساختار استان قم تغییر پیدا کند افزایش هزینه و در نهایت بودجه نیز خواهیم داشت، در جلسه اخیر مسئولان استان، نمایندگان مجلس و دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ، روی آن بحث شده و اقداماتی صورت خواهد گرفت.
رضوی تصریح کرد: شهر مقدس قم در زمینه طرح های عمرانی رتبه 27 تا 29 را دارا هستند.
وی بیان داشت: اعتبارات ملی و استانی در سال 95 نیز 600 پروژه است که برآورد ما از اعتبارات استانی برای آنها 112 میلیارد تومان و از اعتبارات ملی نیز سه هزار میلیارد ریال می باشد.
رضوی با اشاره به استفاده قم از ظرفیت اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به قم نیز گفت: اعتبارات این سفر در سال جاری هنوز توزیع نشده است و امیدوار هستیم که در سال جاری نیز به اندازه سال گذشته از این محل اختصاص پیدا کند.
وی ادامه داد: 100 میلیارد تومان از بودجه نیز در اختیار وزارت خانه ها قرار دارد که قرار است بخشی از آن در حوزه های مختلف نیز توسط مدیران جذب شود.
رضوی گفت: در سال جاری عملکرد ما یکهزار میلیارد ریال افزایش پیدا می کند و در سال 1395 نسبت به چند سال گذشته از نظر عملکرد شرایط بهتری داریم و نزدیک به 25 درصد در طرح های عمرانی رشد داشتیم.
در برخی اخبار آمده بود: بودجه استان ها در سال جاری در مجلس بر پایه رانت و نفوذ تعیین شده است . بر این اساس بودجه برخی استان ها 300 درصد افزایش و بودجه برخی از آن ها کاهش یافته است .
7401/ 6133/ 6075 * خبرنگار : بهمن اطمینان** انتشار دهنده: زهرا هجینی نژاد*
کد N1441574

وبگردی