آفتاب
تولیت آستان قدس رضوی:

تغییر ذائقه، رمز تحمیل فرهنگ غربی بر جوامع اسلامی است

تغییر ذائقه، رمز تحمیل فرهنگ غربی بر جوامع اسلامی است

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: رمز تحمیل فرهنگ غربی و استبدادی بر جوامع اسلامی در جنگ نرم استکبار، تغییر ذائقه مردم است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مبلغان و روحانیون خارجی در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزود: استکبار ابتدا با تغییر ذائقه و سپس با تحمیل فرهنگ خود به دنبال به استعمار کشیدن ملت هاست.
وی اظهار کرد: در این شرایط مبلغان دینی باید برای ذائقه سازی اسلامی تلاش کنند و از فطرت های پاک که بزرگترین سرمایه برای ذائقه سازی اسلامی است، به بهترین شکل بهره ببرند.
وی گفت: جنایات نظام سلطه در نقاط مختلف جهان نشان دهنده جاهلیت مدرنی است که بر استکبار جهانی احاطه دارد.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: استکبار برای سلطه جویی و ادامه حیات خود راهی جز محو کردن اسلام در منطقه ندارد و به لطف خداوند و به برکت خون شهدا تاکنون بسیاری از خباثت های آنان آشکار شده و در آینده نیز مفتضح تر خواهند شد.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی میثاق علمای دین با خداوند را میثاق برای مبارزه با جهل، نادانی، مبارزه با فساد و بی عدالتی برشمرد و اظهار کرد: استکبار نمی خواهد فطرت ها بیدار شوند، چرا که فطرت بیدار نه تنها ظلم و سلطه پذیر نیست، بلکه ظلم ستیز و عدالت محور است.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: استکبار از تعمیق معنویت و بیداری فطرت ها در میان جوامع هراس دارد و امپراتوری رسانه ای نظام سلطه تلاش دارد با شبهه افکنی در اندیشه ها و قلوب، شبهات علمی و شهوت عملی را در میان جوامع اسلامی اشاعه دهد و در خنثی کردن این دسیسه نقش مبلغین دینی بسیار حائز اهمیت است.
وی بیان کرد: امروز با افتضاحاتی که لیبرال دموکراسی غرب به بار آورده و با روشن شدن این حقیقت که شعار حقوق بشر غربی، تنها ابزاری برای تجاوز مستکبرین به حقوق ملت هاست، گرایش به اسلام ناب محمدی میان جوامع افزایش پیدا کرده و این یک فرصت بسیار بزرگ و استثنایی برای روحانیون و مبلغان صادق دین است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: مبلغان وظیفه خطیر انبیا را که همان تربیت نفوس مستعده است، بر دوش دارند.
وی افزود: هدف از تبلیغ دین، روشن کردن حقایق اسلامی در دلها و اذهان مردم و زنده کردن احکام الهی و اسلامی است و در این راه مبلغان باید تلاش کنند هرچه بیشتر سطح آگاهی اعتقادی و مذهبی مردم را افزایش دهند و نسبت به حقایق روشنگری کنند.
وی اظهار کرد: تمام آمران به معروف و ناهیان از منکر کار الهی می کنند و واجبات و محرمات الهی را برای مردم متذکر می شوند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به روایتی از نبی اکرم (ص)، گفت: شان تبلیغی و امر به معروف و نهی از منکر مبلغان ایجاب می کند که در موضع خلیفه الله و خلیفه الرسول (ص) و از سر خیرخواهی بایدها و نبایدها را برای مردم تبیین کنند.
وی رهبر معظم انقلاب را بزرگترین آمر به معروف و ناهی از منکر در روزگار حاضر خواند و افزود: امروز هیچ کس به اندازه ایشان خروش حق خواهی از مظلومان و ایستادگی در برابر ظالمان را در عالم بر نمی آورد.
7489 / 6053 *خبرنگار: میترا عبدالهی *دبیر: محمد حسین علی مقدم
کد N1441126

وبگردی