آفتاب

آغاز فعالیت کارگروه فرهنگی - تبلیغی برنامه اقتصاد مقاومتی استان تهران

آغاز فعالیت کارگروه فرهنگی - تبلیغی برنامه اقتصاد مقاومتی استان تهران

تهران - ایرنا - کارگروه فرهنگی - تبلیغی برنامه اقتصاد مقاومتی استان تهران به منظور ایجاد فضای تبلیغاتی رسانه ای برای تبیین و تشریح اقدامات انجام شده در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست های دولت در این حوزه، تشکیل شد.

دبیر کارگروه فرهنگی - تبلیغی برنامه اقتصاد مقاومتی استان تهران در حاشیه نخستین جلسه این کارگروه که روز شنبه در سازمان برنامه و بودجه استان برگزار شد، به خبرنگار ایرنا، گفت: این کارگروه در راستای دستورالعمل های صادره و با هدف ارائه برنامه ای به منظور ایجاد فضای فوق تبلیغاتی رسانه ای براساس منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است.
علیرضا مهدوی شاهرودی با اشاره به اینکه برون گرایی، درون زایی، مردم گرایی، دانش گرایی و عدالت بنیان بودن از جمله راهبردهای اصلی اقتصاد مقاومتی است اظهار کرد: برنامه ریزی برای انجام فعالیت های فرهنگی، رسانه ای و تبلیغاتی در راستای شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و جلوگیری از اقدامات و فعالیت های فسادزا از جمله اهداف اصلی تشکیل این کارگروه است.
وی افزود: ساماندهی روند اطلاع رسانی در خصوص برنامه ریزی و اجرای اقدامات در عرصه اقتصاد مقاومتی و معرفی و تبیین مولفه ها و شاخص های اقتصادی مقاومتی برای عموم مردم و طراحی و ارائه الگویی مشخص برای ارتقای مسئولیت پذیری اجتماعی مبتنی بر روحیه جهادی و پرهیز از فساد از جمله محورهای کاری تعیین شده برای فعالیت این کارگروه است.
به گفته مهدوی شاهرودی، پیگیری ایجاد ساختاری چابک و موثر با هدف اجرای برنامه های فرهنگی، تبلیغی و اطلاع رسانی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از دیگر وظایف کارگروه مذکور است.
دبیر کارگروه فرهنگی - تبلیغی برنامه اقتصاد مقاومتی استان تهران، حمایت مستقیم و غیرمستقیم از پژوهش ها و تحقیقات کاربردی با هدف موثرسازی سیاست ها و برنامه های تبلیغی و فرهنگی، حمایت از جشن ها و جشنواره هایی که در پیوند با معرفی کارآفرینان، کارگران، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان برتر، تلاش برای تشریح و تبلیغ مزیت های هر منطقه از استان تهران، ایجاد کنسرسیوم صنایع در استان تهران را از دیگر وظایف این کارگروه عنوان کرد.
مهدوی شاهرودی همچنین راه اندازی پایگاه اینترنتی چندزبانه اقتصاد مقاومتی با هدف ایجاد تمرکز اطلاع رسانی با محتوای اخبار مربوط به فعالیت ها و اقدامات انجام شده در استان، بیان اطلاعات طرح های قابل واگذاری به بخش خصوصی، رهنمودهای مسئولین ارشد نظام و نیز برنامه ریزی و پیگیری به منظور بهره برداری حداکثری از ظرفیت های رسانه ملی و استانی و نیز استفاده از فضاهای فرهنگی استان برای تبلیغ نمادها و پیام های اقتصاد مقاومتی را از جمله امور در دست پیگیری و اجرای این کارگروه برشمرد.
به گفته وی، بهره گیری از ظرفیت اینترنت و شبکه های اجتماعی برای تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی، تهیه و تولید بولتن ویژه اقتصاد مقاومتی برای مسئولان استان و کشور، تشکیل و راه اندازی کارگروه تدوین و مهندسی پیام برای جامعه مخاطبان و ... از دیگر برنامه های در دستور کار این کارگروه است.

** 195 پروژه اقتصاد مقاومتی برای استان تهران در نظر گرفته شد
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران نیز در این نشست با تاکید بر لزوم پیگیری جدی برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان، اظهار کرد: تاکنون 12 برنامه اقتصاد مقاومتی با 195 پروژه برای استان تهران و در بخش های مختلف در نظر گرفته شد که 78 پروژه به صورت ویژه در دست اجرا می باشد.
نعمت الله ترکی اظهار کرد: در حوزه صنایع نیز یکهزار پروژه صنعتی و با اتکای به سهم 13 هزار میلیارد ریالی این استان در نظر گرفته شده که تاکنون همه این پروژه ها در کمیته ارزیابی مورد بررسی و برای اخذ تسهیلات و معرفی به بانکها نیز آماده شده اند.
رئیس کارگروه فرهنگی - تبلیغی برنامه اقتصاد مقاومتی استان تهران با یادآوری موقعیت مناسب و ظرفیت های استان تهران برای اجرای برمامه اقتصاد مقاومتی به خصوص زیرساخت های با کیفیت این استان در حوزه حمل و نقل و فرودگاهی، اظهار کرد: در حوزه های مختلف، کارهای مناسب و طرح های مفیدی در حال اجرا می باشد.
ترکی به پایانه صادراتی گل و گیاه استان تهران اشاره کرد و افزود: این پایانه تاکنون دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی است و به احتمال زیاد در دهه فجر به بهره برداری می رسد.
ترکی همچنین به ظرفیت های کشاورزی در شهرستان های پاکدشت، پیشوا و ورامین اشاره کرد و گفت: این مناطق می توانند قطب تولید محصولات پاک در حوزه کشاورزی باشند و اکنون نیز در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم طرح های کشت گلخانه ای را با مشارکت بخش خصوصی، اجرا کنیم.
به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران، پایانه صادراتی ویژه محصولات کشاورزی ویژه منطقه غرب تهران در شهرستان شهریار نیز در حال راه اندازی است.
وی گفت: اکنون 78 پروژه اقتصاد مقاومتی به صورت ویژه در استان تهران در دست پیگیری است.
ترکی با بیان اینکه ایجاد کارگروه فرهنگی - تبلیغی برنامه اقتصاد مقاومتی ضرورت دارد، اظهار کرد: لازم است رویکرد برنامه و فعالیت های اجرا شده بطور کامل اطلاع رسانی شود تا هم مردم از این فعالیت ها آگاه شوند و هم احساس امیدواری در جامعه پررنگ شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران، گفت: همه طرح و پروژه های مربوط به برنامه اقتصاد مقاومتی را در راستای برنامه ششم توسعه و سند چشم انداز توسعه کشور اجرا می کنیم که برخی از طرح ها کوتاه مدت، برخی میان مدت و برخی نیز بلند مدت است و ممکن است تا سال 1399 خورشیدی به بهره برداری برسند.
وی با بیان اینکه رهبر انقلاب بر اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی تاکید فراوانی دارند، گفت: یکی از اقدامات ما نواختن زنگ اقتصاد مقاومتی در مدارس استان است به این دلیل که چنین اقدامی می تواند باعث جا افتادن برنامه اقتصاد مقاومتی در ذهن دانش آموزان شود.
ترکی همچنین خواستار بهره گیری از ظرفیت شبکه های اجتماعی شد و افزود: گفته می شود در ایران حدود 30 میلیون نفر عضو شبکه های اجتماعی هستند و لازم است برای تبیین برنامه اقتصاد مقاومتی و نیز بیان فعالیت ها و برنامه ها، از این ظرفیت ها استفاده کنیم.
به گزارش ایرنا، نخستین جلسه کارگروه فرهنگی - تبلیغی برنامه اقتصاد مقاومتی استان تهران با حضور نعمت اله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران(رئیس کارگروه)، علیرضا مهدوی شاهرودی سرپرست اداره کل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری تهران (دبیر کارگروه)، محسن فتاحی رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان تهران، دمیرچی مشاور استاندار تهران، مصطفی رهگذر عضو شورای اطلاع رسانی استان تهران، فرح آبادی نماینده معاونت روابط عمومی اداره کل حوزه و روابط عمومی استانداری تهران و نماینده رادیو تهران(به عنوان اعضای کارگروه) برگزار شد.
خبرنگار: یحیی معماری - سردبیر: محسن فتاحی
تهرام 6539//1625
کد N1441011

وبگردی