آفتاب

رئیس پارلمان ایرلند: سازمان ملل در انجام وظایفش شکست خورد

رئیس پارلمان ایرلند: سازمان ملل در انجام وظایفش شکست خورد

ایرنا نوشت: «سین او فیرگیل» رئیس پارلمان ایرلند گفت: بحران فزاینده مهاجرت نشان می دهد که سازمان ملل متحد نتوانسته است به طور کامل به مسئولیت خود در قبال این بحران عمل کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فیرگیل این اظهارات را در حاشیه کنفرانس رئیسان مجالس اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه عنوان کرد و افزود: نهادهایی همچون سازمان ملل باید نقش فراگیرتری را در حل مساله مهاجرت ایفا کنند.

وی اضافه کرد: فکر می کنم که بحران مهاجرت نشانه شکست سازمان ملل در عمل کردن به مسئولیت هایی بوده که عهده دار است و این سازمان به اندازه کافی به رفع این بحران کمک نکرده است.

اتحادیه اروپا اکنون با نحوه مدیریت بحران فزاینده ناشی از هجوم صدها هزار مهاجر و پناهجویانی مواجه است که از جنگ و درگیری در خاورمیانه و شمال آفریقا متواری شده اند.
آژانس نظارت مرزی اتحادیه اروپا موسوم به فرانتکس در سال 2015 میلادی بیش از 1.8 میلیون عبور غیرقانونی به مرزهای این اتحادیه را به ثبت رساند.
گردهمایی رئیسان مجالس اروپا روز پنج شنبه با حمایت مجمع پارلمانی شورای اروپا (PACE) در شهر استراسبورگ آغاز شد.
این گردهمایی با حضور رئیسان مجالس 47 کشور عضو شورای اروپا، برخی از کشورهای ناظر و کشورهای عضو آسیای مرکزی و مغرب روزهای پنج شنبه و جمعه در این شهر برگزار شد.

52261 

کد N1440973

وبگردی