آفتاب

برگزاری اولین مدرسه تابستانی رباتیک در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

برگزاری اولین مدرسه تابستانی رباتیک در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

تهران - ایرنا- اولین مدرسه تابستانی رباتیک به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در شهریورماه برگزار شد.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رئیس اداره انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه امیرکبیر درباره جزییات برگزاری این برنامه آموزشی گفت: از ابتدا درنظر داشتیم مدرسه تابستانی رباتیک را برای فرزندان دانش آموز اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار کنیم ولی به دلیل استقبال دانش آموزان خارج از دانشگاه، از بقیه مدارس تهران نیز در این برنامه پذیرش داشتیم.
سروش صادق نژاد افزود: به دنبال فراخوان، 140 نفر از دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در این مدرسه تابستانی شرکت کردند و با اصول اولیه رباتیک آشنا شدند.
وی با بیان اینکه برگزاری این مدرسه تابستانی، گام نخست برای آماده سازی دانش آموزان جهت حضور در کارگاه ها و دوره های آموزشی پیشرفته محسوب می شود، گفت: دانش آموزان شرکت کننده در این مدرسه تابستانی و دیگر دانش آموزانی که توانمندی لازم برای تشکیل تیم های رباتیک را در خود می بینند می توانند در کارگاه های تخصصی رباتیک که اواخر مهرماه و اوایل آبان ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برپا می شود شرکت کنند.
صادق نژاد خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما از برگزاری کارگاه های آموزشی پاییز این است که دانش آموزان، آمادگی لازم برای حضور در رقابت های بخش دانش آموزی جشنواره بین المللی رباتیک امیرکبیر که از 10 تا 15 آذرماه برگزار می شود را به دست آورند.
وی از تداوم برگزاری مدرسه های آموزشی ویژه دانش آموزان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبر داد و گفت: این برنامه های آموزشی علاوه بر رباتیک در دیگر رشته ها نیز برگزار خواهد شد.
علمی**1055**1440
**خبرنگار: زینب کارگر**دبیر: معصومه گلشن
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me/irnaelm
کد N1440892

وبگردی