آفتاب

انسجام ، وحدت و میثاق با ولایت منشور قوم بزرگ رشنو در لرستان

انسجام ، وحدت و میثاق با ولایت منشور قوم بزرگ رشنو در لرستان

خرم آباد - ایرنا - جمعی از بزرگان طایفه رشنو از استان های ایلام، خوزستان و لرستان منشور ایل رشنو را انسجام ، وحدت و میثاق با ولایت عنوان کردند.

به گزارش ایرنا، نخستین گردهمایی ایل بزرگ رشنو روز شنبه در روستای طایی منطقه میانکوه شرقی از توابع شهرستان پلدختر لرستان برگزار شد.
در بخشی از این منشور که نسخه ای از آن روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت ،آمده است : گذشت ، عفو و بخشش موجب اتحاد و همدلی می شود و ایل رشنو خود را ملزم به رعایت آن می داند زیرا که فرهنگ هر ایل و قومی نشانه رشد و ترقی آن قوم و حکم شناسنامه آن قوم را دارد و حاصل آن موجب صلح و دوستی است.
در این منشور هدف اصلی از برگزاری گردهمایی ، انسجام ، وحدت ، میثاق با ولایت و همچنین چاپ کتاب تاریخ و جغرافیای ایل رشنو عنوان شده است.
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در این گردهمایی گفت: شهدا در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس با نثار جان خویش در سخت ترین شرایط و گذشتن از زندگی ، درس عزت ، شرف و مقاومت به ما دادند.
سید حمیدرضا کاظمی افزود: خانواده های شهدا سرمایه های نظام هستند که عزیزان خود را با صبر و بردباری در راه انقلاب اسلامی فدا کردند و باید با بصیرت در مسیر شهدا حرکت کرد.
به گفته وی طایفه رشنو ایل بزرگی است که در منطقه طایی از توابع شهرستان پلدختر هزار سال قدمت دارد و باعث افتخار شهرستان است.
در این همایش همراه با توزیع کتاب ایل رشنو و شاهنامه خوانی از خانواده های شهدا این ایل تجلیل به عمل آمد.
7272/6060 * خبرنگار - مهرابی* دبیر- هجینی نژاد*
کد N1440840

وبگردی