آفتاب

کارگران ایران چوکا خواستار دریافت معوقات مزدی خودشدند

کارگران ایران چوکا خواستار دریافت معوقات مزدی خودشدند

ایلنا: کارگران کارخانه ایران چوکای تالش خواستار دریافت بخشی از مطالبات معوقه خود برای تامین خرج و مخارج مربوط به شروع سال تحصیلی فرزندان خود شدند.

این کارگران در تماس با ایلنا گفتند: دست‌کم بابت مطالبات مزدی ماه‌های تیر ومرداد طلبکاریم و با توجه به مخارج سنگین تحصیلی فرزندان دانش آموز و دانشجویمان از کارفرما می‌خواهیم که دست کم بخشی از این طلب مزدی را پرداخت کند.

از قرار معلوم به دنبال از سرگیری فعالیت‌های کارخانه صنایع چوب و کاغذ ایران «چوکا» هم اکنون نزدیک به هزار کارگر در این واحد تولیدی مشغول کارند.

بیشتر این افراد که از کارگران قدیمی کارخانه ایران چوکا محسوب می‌شوند، در نتیجه مشکلات مالی - اداری یکسال گذشته این واحد تولیدی تا مدت‌ها با مشکل دریافت مطالبات روبرو بودند و از قرار معلوم در همین ایام عمده مطالبات مزدی خود را به صورت علی الحسابی دریافت کرده‌اند.

به نقل از این کارگران گفته می‌شود که این موضوع تاثیرات منفی در وضعیت تحصیلی کارگران و فرزندانشان  گذاشته است.

البته مشکل تامین هزینه های تحصیلی فرزندان دانش آموز و دانشجوی کارگران  ایران چوکا موضوعی جداگانه از مشکل قدیمی پرداخت نشدن به موقع حق بیمه‌های سازمان تامین اجتماعی و گرفتاری تمدید نشدن دفترچه بیمه‌های این کارگران محسوب می‌شود

این کارگران با یادآوری اینکه از سه هفته قبل که فعالیت کارخانه ایران چوکا دوباره از سر گرفته شده است نوعی حس امیدواری در میان آنها به وجود آمده است؛ افزودند: این روزها تامین هزینه‌های مربوط به تحصیل با هیچ کسی شوخی ندارد و به همین دلیل است که از مسئولان مربوطه می‌خواهیم که در این مورد چاره‌اندیشی کنند.

کد N1440786

وبگردی