آفتاب
گزارش خبرنگار مهر از برزیل؛

ایران در رده پانزدهم جدول رده بندی/ مدال های چین از مرز ۲۰۰ گذشت

ایران در رده پانزدهم جدول رده بندی/ مدال های چین از مرز ۲۰۰ گذشت

هشتمین روز از رقابت های پارالمپیک برزیل با قرار گرفتن ایران در رده پانزدهم جدول رده بندی پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار مهر از ریودوژانیرو، در پایان هشتمین روز از پانزدهمین دور از بازی های پارالمپیک برزیل تیم ایران با ۲۱ مدال در رده پانزدهم جای گرفته است.

در پایان این روز چینی ها جمع مدال های خود را از مرز عدد ۲۰۰ گذراندند. چین هم اکنون با ۲۱۷ مدال شامل ۹۴ طلا، ۷۴ نقره و ۴۹ برنز در رده نخست قرار دارد. بریتانیا با ۱۲۶ مدال شامل ۵۸ طلا، ۳۳ نقره و ۳۵ برنز دوم است. اوکراین با ۱۰۶ مدال شامل ۳۸ مدال طلا، ۳۳ نقره و ۳۵ برنز در رده سوم ایستاده است. کشورهای آمریکا، استرالیا، آلمان، هلند، برزیل، نیوزلند و ایتالیا نیز به ترتیب چهارم تا دهم هستند.

در پایان این روز، ایران جمع مدال های خود را به عدد ۲۱ رساند. کاروان کشورمان هم اکنون با ۷ مدال طلا، ۸ نقره و ۶ برنز در رده پانزدهم قرار دارد. ایران بعد از کشور چین دومین کشور آسیایی در جدول رده بندی مدالی است. از بین دیگر کشورهای آسیایی حاضر در مسابقات، ازبکستان با ۳۰ مدال و تفاضل نقره کمتر نسبت به ایران در رده شانزدهم و کره جنوبی با ۳۰ مدال و تفاضل طلای کمتر در رده هجدهم قرار دارد.

ژاپنی ها در دو روز گذشته ۴ مدال دیگر را از آن کشورشان کردند و هم اکنون با ۱۹ مدال و چند پله سقوط نسبت به روزهای گذشته در رده شصت و سوم قرار گرفتند و تاکنون ۸۱ کشور موفق به کسب مدال در پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک برزیل شدند.

کد N1440520

وبگردی