آفتاب
شهرزاد گیلک پور به مهر گفت:

داستان نفرین‌شدگان یک دهکده در «صد سال تنهایی به روایت آئورلیانو»

داستان نفرین‌شدگان یک دهکده در «صد سال تنهایی به روایت آئورلیانو»

شهرزاد گیلک پور با اشاره به داستان «صد سال تنهایی به روایت آئور لیانو» درباره مهاجرت یک خانواده به یک دهکده نفرین شده در این نمایش گفت.

شهرزاد گیلک‌پور کارگردان «صد سال تنهایی به روایت آئور لیانو» درباره این نمایش گفت: با توجه به اینکه رمان «صدسال تنهایی» نوشته گابریل گارسیا مارکز برای بسیاری جذاب است ما تصمیم به استخراج این نمایشنامه از این رمان گرفتیم. همانطور که مارکز در رمانش به تنهایی اشاره داشته است ما هم در این نمایش به این موضوع وفادار بوده ایم.

وی افزود: در واقع «صد سال تنهایی به روایت آئور لیانو» روایتگر زندگی خانواده ای است که برای زندگی بهتر به یک دهکده نفرین شده مهاجرت می کنند و در آنجا متوجه این موضوع می شوند و برای زندگی بهتر جنگ و تلاش می کنند. ما در طول اجرای «صد سال تنهایی به روایت آئور لیانو» بازی های نوری داریم این فضای سوررئال هم به دلیل وجود روح ها و کولی های آن دهکده است.

گیلک پور درباره سختی‌های استخراج این نمایشنامه از رمان مارکز عنوان کرد: من چهار سال زمان برای این کار گذاشتم و در نهایت یک قسمت قابل اجرا از این رمان را انتخاب کردم زیرا «صدسال تنهایی» خرده روایت های بسیاری دارد که باعث می شود یک فرد چندین بار آن را بخواند تا متوجه موضوع شود اما با این وجود به قدری جذاب است که با خواندن آن انرژی درونی فرد زیاد و غرق در قصه می شود. به همین دلیل من هم تلاش کردم تا بتوانم در این نمایش یک چیزی برای گفتن داشته باشم.

این کارگردان بیان کرد: در واقع حرف اصلی نمایش ما تنهایی و پس لرزه های جنگ که باعث ایجاد مشکلاتی می شود، است. این را هم باید بگویم که در این چند روزه که «صد سال تنهایی به روایت آئور لیانو» به صحنه رفته، استقبال خوبی از آن شده است این در حالی است که ما بازیگران چهره در این نمایش نداشتیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم روزی برسد که تنها خانواده تئاتر مخاطب یک اثر نمایشی نباشند بلکه مردم هم به تماشای آن بنشینند و دیگر با این هنر بیگانه نباشند.

امید اسدی، سارا اعلائی، عاطفه بختیاری، عطیه حسینی، محمدرضا خلج، بهراد رفیعی، ملیکا صفاری پور، سعید طاهری، شهرزاد گیلک پور، مهشید کاظمی، فاطمه محسنی، مهسا محمدی، پوریا نیکجو، مریم هاشم پور در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

«صد سال تنهایی به روایت آئور لیانو» از ساعت ۱۹:۰۰ در تماشاخانه «سه نقطه» به آدرس میدان ولی عصر، بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین خ کبکانیان، نبش کوچه مرتضی زاده، پلاک ۱۰ و ۱۲ به صحنه می رود.

کد N1440501

وبگردی