آفتاب

مدل پیشنهادی روزنامه رسالت به اصولگرایان: حالا که کاندیدای مطرح نداریم، یک تیم کاندیدا معرفی کنیم!

مدل پیشنهادی روزنامه رسالت به اصولگرایان: حالا که کاندیدای مطرح نداریم، یک تیم کاندیدا معرفی کنیم!

روزنامه رسالت در یادداشتی نوشت:این روزها اصولگریان همچون بقیه جریانات سیاسی مشغول گفتگو درباره انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده هستند و شاید عمدتا " ذهن ها درگیر مصداق یا به بیان دیگر محصول نهایی این موضوع باشد.

 اين يادداشت در صدد بيان اين نکته است که اگر اصولگرايان نتوانستند چهره جديد صددرصدي را وارد ميدان رقابت کنند مي توانند مدل جديدي را براي رقابت برگزينند و يکي از اين مدل ها که تا کنون تجربه نشده و به نوعي کاملا" "جديد" است،"حضور تيمي" در انتخابات رياست جمهوري است!
"حضور تيمي" به اين معني که اصولگرايان به جاي معرفي فقط يک نفر به‌عنوان رئيس‌جمهور،يک رئيس‌جمهور  به همراه تعدادي از معاونين وي را معرفي مي کنند.
اين معاونين مي توانند شامل،معاون اول،معاون سازمان برنامه و بودجه،معاون علم و فناوري،معاون امور زنان و خانواده و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران باشند.
البته در برخي کشورها مانند آمريکا معرفي رئيس‌جمهور به همراه معاون اول مدلي تجربه شده است ولي همراه با گروه معاونين تجربه جديدي است.
مزاياي اين مدل عبارتند از:
1)مدل تيمي آينده روشن‌تري را به مردم نشان مي دهد و راي دهندگان،هنگام راي دادن مي توانند برآيند سياسي و توان اداره کنندگان آينده دولت را بهتر و واقعي تر ارزيابي کنند.
2)مدل تيمي در صورت انتخاب و چيدمان صحيح اعضاي گروه، اين امکان را فراهم مي آورد که مشارکت بيشتر اصولگرايان و همچنين آراي بيشتر مردم را جذب نمايد؛و مثلا"اگر فردي رئيس‌جمهور را بطور کامل  نمي پسندد در کنار بقيه اعضاي تيم، متقاعد شود که به او راي بدهد.
3)مدل گروهي همچنين از خودمحوري احتمالي رئيس‌جمهور جلوگيري مي کند، چرا که او متذکر اين نکته هست که همه آراي به صندوق ريخته شده به نام وي،فقط مربوط به خود او نيست و او مستظهر به يک سبد راي است!
4)معرفي يک گروه براي انتخابات رياست جمهوري نه تنها خودش به عنوان يک مدل،جذاب وظرفيت بالايي براي تبليغ دارد بلکه امکان تبليغات را هم به ميزان زيادي افزايش مي دهد و به جاي اينکه يک نفر بخواهد به همه جا سفر کند و با همه اقشار مستقيم سخن بگويد،يک گروه اين کار را انجام مي دهند و با توجه به تراز و تنوع افراد اين گروه،ظرفيت تبليغات چند برابر خواهد شد.
5)مدل گروهي، نقش فرهنگ سازي هم دارد و به تقويت فرهنگ کار تيمي که کشور ما نيازمند آن است نيز کمک شاياني خواهد کرد.

29302

کد N1440433

وبگردی