آفتاب

ارائه تسهیلات رونق تولید به 73 واحد صنعتی آذربایجان شرقی

ارائه تسهیلات رونق تولید به 73 واحد صنعتی آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون 73 واحد صنعتی این استان تسهیلاتی به ...

دنیای اقتصاد، تبریز، رعنا نیک‌رفتار:معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون 73 واحد صنعتی این استان تسهیلاتی به میزان 430 میلیارد ریال در قالب طرح رونق تولید دریافت کردند. علی نواداد در نشست بررسی مشکلات سیستم بانکی استان افزود: تسهیلات یادشده به‌منظور تحقق دستورالعمل تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط و طرح‌های نیمه‌تمام دارای پیشرفت بالای 60 درصد به‌منظور سیاست‌های اقتصاد مقاومتی طرح رونق تولید در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوب و به بانک‌های عامل معرفی شدند.

 

وی با بیان اینکه 9 بانک برای واحدهای تولیدی متقاضی فوق تسهیلات ارائه کرده‌اند، اظهار کرد: بانک‌های کشاورزی، ملی، صنعت و معدن، سپه، ملت، صادرات، تجارت، توسعه صادرات و مسکن تسهیلات فوق را ارائه کرده‌اند و بقیه بانک‌های استان در این زمینه هیچ پرداختی نداشته‌اند که لازم است تا فرصت باقی‌مانده اقدام کنند. به گفته وی، رتبه آذربایجان شرقی در میزان پرداختی تسهیلات رونق تولید بین استان‌های مختلف 12 است. نواداد با بیان اینکه در یکصد روز گذشته 822 پرونده مصوب کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، مجموع تسهیلات در نظر گرفته شده برای این تعداد واحد متقاضی را 4500 میلیارد ریال اعلام کرد. وی ادامه داد: از مجموع طرح‌های فوق 98 طرح در مرحله عقد قرارداد هستند و 313 طرح نیز به شعب بانک‌ها معرفی شده‌اند. نواداد مجموع تقاضاهای ثبت‌نام شده برای دریافت تسهیلات رونق تولید در آذربایجان شرقی را 3207 مورد اعلام و اظهار کرد: 1950 تقاضا در بخش کشاورزی و 1257 تقاضا در بخش صنعت ثبت شده است.

کد N1440399

وبگردی