آفتاب
جهان‌خودرو

کوچ فورد به مکزیک

کوچ فورد به مکزیک

مارک فیلدس، مدیرعامل فورد موتور، اعلام کرد تولید همه خودروهای کوچک این شرکت از کارخانه‌های آمریکا به مکزیک منتقل می‌شود. این مساله انتقاد ...

دنیای اقتصاد:مارک فیلدس، مدیرعامل فورد موتور، اعلام کرد تولید همه خودروهای کوچک این شرکت از کارخانه‌های آمریکا به مکزیک منتقل می‌شود. این مساله انتقاد شدید ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را درپی داشت.

به گزارش رویترز، فیلدس به تحلیلگران وال‌استریت گفت: «ما تولید همه خودروهای کوچک را از آمریکا به مکزیک منتقل خواهیم کرد.» دونالد ترامپ این تصمیم فورد را «وحشتناک» توصیف کرد. او بیش از یک سال است که از سرمایه‌گذاری‌های فورد در مکزیک انتقاد می‌کند و وعده داده است که درصورت انتخاب شدن به‌عنوان ریاست‌جمهوری آمریکا، این خودروساز را متقاعد کند به آمریکا بازگردد. این در شرایطی است که اوایل سال جاری میلادی شرکت فورد اعلام کرد مبلغ 6/ 1 میلیارددلار برای تولید خودروهای کوچک در مکزیک سرمایه‌گذاری می‌کند و تولید این خودروها از سال 2018 آغاز خواهد شد. برخی منابع آگاه می‌گویند انتقال تولید به مکزیک سال آینده میلادی و قبل از آغاز عرضه مدل‌های سال 2018 انجام می‌شود. مکزیک به دلیل هزینه‌های پایین نیروی کار برای خودروسازان جهانی مکانی جذاب محسوب می‌شود.

کد N1440338

وبگردی